Míg Európában a kereskedelmi vagy áruházi márkák piaci részesedése eléri a 20 százalékot, addig az USA-ban mindössze 4 százalék körül mozog. A Barry Callebaut ezért minőségi csokoládék szállítását tervezi a Wal-Mart Storesba és más kiskereskedelmi üzletláncokba a tengerentúlon. A cégek a terméket saját logó alatt forgalmazhatják majd.
Mivel a svájci vállalat tavaly kaliforniai üzemet is indított ez megkönnyíti a helyi előrenyomulást. A belga Callebaut és a francia Cacao Barry fúziójából 1996-ban létrejött csoport elsősorban az ipari felhasználókat látja el félkész termékekkel. Az utóbbi években a készcsokoládék, illetve édesipari termékek piacán is pozíciókhoz jutottak, saját márkás termékei azonban teret vesztettek a német piacon. A mostani amerikai terjeszkedéssel ezt kívánják ellensúlyozni, számol be a Világgazdaság.