5p

Srácok, azt csináltok, amit akartok, csak hozzatok végre hallgatókat – leegyszerűsítve ezzel a jelmondattal szerződtette a Neo FM január elején a Bumeráng stábját. A kereskedelmi rádió átfogó médiakampánnyal segíti ismét felpörögni a piac egykor leghallgatottabb műsorát, amely reményeik szerint mágnesként vonzza majd az egyelőre bizonytalankodó hirdetőket. Az induláskor ígért paradigmaváltást és igényes szórakoztatást a jelek szerint felülírta az üzleti realitás, mint ahogy ma már a Bochkor-Boros páros sem beszél a politika mocskáról a Neo FM győzelmével és a Sláger Rádió bukásával kapcsolatban. Mfor.hu háttér.

A "lehető legnagyobb hallgatottságot" fogalmazta meg "legfontosabb közös elvárásként” a Neo FM menedzsmentje a Bumeráng című reggeli műsorral szemben, amely január 18-tól minden hétköznap jelentkezik az országos kereskedelmi rádión, mondta el az mfor.hu-nak Kádár Tamás.

Azt tesznek, amit akarnak

(Fotó: MTI)

A Neo FM-et az FM1 Zrt.-n keresztül birtokló Est Media Group (EMG) ügyvezető igazgatója szerint a cél elérése érdekében a Bumeráng stábja "teljesen szabad kezet kapott a műsor elkészítéséhez." A Neo által biztosított szabadság "az elvárt népszerűséghez" segíti hozzá az adót, hiszen Bochkorék "e téren már sokat és sokszor bizonyítottak", magyarázta a döntés hátterét Kádár Tamás. (Új hallgatókra szüksége is lesz a rádiónak, mivel eddig igencsak elmaradtak a hirdetők - a szerk.)

Tény, hogy a statisztikák szerint a Bumeráng az elmúlt években folyamatosan vezette a rádiós piacot, heti 3-3,5 millió hallgatót ért el, ami a 14 évesnél  idősebb lakosság mintegy 40 százalékát jelenti.

Üzleti szempontból tehát nem meglepő, hogy a Neo FM tulajdonosai komoly, a jövőjüket érdemben befolyásoló fegyverténynek tartják a Boros-Bochkor páros elcsábítását.  Ezt jelzi, hogy az EMG-t birtokló econet.hu január 7-én közleményben tájékoztatta részvényeseit a szerződéskötésről.        

Pénzözönt várnak a Bumerángtól

A kommüniké szerint a Bumeráng "komoly hatással lehet majd a hallgatottsági eredményekre, valamint hatékonyan segítheti a célul kitűzött piacvezető pozíció elérését." A reggeli műsor a reklámbevételek tekintetében is meghatározó, hiszen az országos rádiókban az itt elért hallgatószám generálja a hirdetési árbevétel közel hatvan százalékát - annak ellenére, hogy a műsor csak négy órát tesz ki a napi 24 órás adásmenetből, állítja az econet.hu.

Szerintük további árbevétel-növelő tényező lehet, hogy a reggeli műsorban nem hagyományos reklámmegjelenések (szponzorált játékok, promóciók) elhelyezésére is mód nyílik. Emellett - a szerződés szerint - „off air promóciókra” is igényt tarthat a Neo FM, azaz országos turnéval, Voga-vadászattal és helyszíni kitelepülésekkel építgethetik majd a műsor (és így a rádió) táborát.

A reklámbevételek egyébként teljes egészében a Neo FM-et illetik meg, mondta kérdésünkre Kádár Tamás, aki - korábbi nyilatkozata szerint - több százmillió forintos pluszbevételt vár a Bumerángtól. 

Hogy mennyibe kerül a műsor a Neo FM-nek, arról nincs hivatalos információ - bulvárlapok szerint a 15 fős stáb havi 11 millió forintért volt hajlandó leszerződni az új rádióhoz. Emellett a Neo FM állja a marketing-kommunikációs költségeket, ezen belül a közelmúltban indult beharangozó kampány kiadásait  is - utóbbi keretében a televízióban, a nyomtatott és online sajtóban, valamint plakátokon tűnnek fel a Bumeráng-reklámok.

Kádár: a Bumeráng igényességén lehet vitatkozni

Bár Bochkorék szerződtetése üzleti szempontból teljesen indokolt, az már enyhén szólva is kérdéses, mennyire illeszthető össze a Neo FM által a kezdet kezdetén hangoztatott ígéretekkel. Novemberben a vezetőség még "paradigmaváltás"-ról, "újszerű megközelítések"-ről, "tartalmasabb, izgalmasabb formátumok"-ról beszélt, és a "nívós zenei tartalom" mellett a "kulturális és igényes műsorszolgáltatást” tűzte ki célul.

Lapunk azon kérdésére, hogy véleménye szerint megfelel-e ezen kívánalmaknak a Bumeráng, Kádár Tamás annyit válaszolt: a műsor "igényességén lehet vitatkozni sokat, de jelen pillanatban - és hosszú évek óta - ez Magyarország legkedveltebb reggeli műsora. (…) kulturális missziót is csak akkor lehet teljesíteni, ha van kinek."

Az ügyvezető célzott arra is, hogy idővel úgyis egymáshoz idomulnak majd. "A műsor és a neki otthont adó rádió egyfajta szimbiózisban tud csak működni, (…) folyamatos egyeztetések és párbeszéd útján tudjuk egymás szándékait jobban megismerni, és a célkitűzéseinket összhangba hozni. Ez egy folyamat, aminek a kezdeti lépéseinél tartunk" - magyarázta Kádár Tamás.

Amiben tévedett Bochkor

Egyébként ahogy a Neo FM is belement egy komoly kompromisszumba, úgy a Bochkor-Boros páros is feltűnően megenyhült az elmúlt hónapokban. Mint ismert, a Neo és a Class győzelmét, ezzel a Danubius és a Sláger bukását jelentő ORTT-határozat kihirdetése után Bochkor Gábor még úgy nyilatkozott: a verseny tisztaságát "bemocskolta a politika", és kvázi tiltakozó mozgalmat szervezett a döntés megmásítása érdekében.

A műsorvezető a 168 óra hetilapnak adott interjúban jelenlegi gazdájáról is lehúzta a keresztvizet - "nem a szakmailag legmegfelelőbbek lettek a befutók" -, majd hozzátette: " (...) messziről látni, hogy az új rádiók gazdaságilag nem nyereségorientált konstrukciók."

A sors iróniája, hogy utóbbi állításra éppen a Bumeráng szerződtetésével cáfolt rá a Neo FM...

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!