[ajanlo=297][igazitas=left/]A Nyugaton kialakult séma szerint Prágán kívül tisztességes, vendégszerető, de barázdált arcú, melankolikus és kezdeményezőkészség nélküli falusi parasztemberek élnek. A felmérésben résztvevők közül sokan azt is kérdésesnek tartották, hogy a csehek használnak-e egyáltalán mobiltelefont vagy az odaérkező képes-e a saját készülékével kommunikálni. A látnivalókkal kapcsolatban a megkérdezettek a népdalokra, a sörre, az üvegkristályra, várakra és egyéb történelmi nevezetességekre asszociáltak.
A még az év vége előtt indítandó országimázs-kampány céljaként egy modern, fejlett és bonyolultságában is prosperáló nemzet arculatát szeretnék a lehetséges turistákban és befektetőkben kialakítani.
A felmérés során évente legalább egyszer külföldre utazó közép- és felső középosztálybeli osztrákokat, németeket, franciákat, hollandokat, briteket, amerikaiakat és japánokat kérdeztek meg. A franciák közül tízből átlagosan csak négyen tudták a térképen megfelelően elhelyezni Csehországot.
A kialakult képet a külügyminisztérium részben azzal indokolja, hogy az utóbbi 15 évben az erőforrásokat csaknem maradéktalanul az ipar és a gazdaság fejlesztésére fordították, s kevés jutott az országról kialakult kép ápolására - számol be a Világgazdaság.
Szabadulna a barázdált arcú falusiak imázsától Csehország
Az országról és lakosairól kialakult kép megváltoztatását kísérli meg a prágai külügyminisztérium. Egy felmérés szerint ugyanis a külföldiekben általában szürke és megfáradt polgárok által lakott vidék képeként jelenik meg Csehország - írja a Világgazdaság.