Borsik János elmondta: az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) pénteki ülésén, napirend előtt terjesztik elő ezirányú javaslatukat, és azt várják, hogy a kormány, a törvényhozás a részletek kidolgozása után megtegye a szükséges intézkedéseket.
Magyarázata szerint a jelenlegi pénzügyi válságban és gazdasági recesszióban etikátlan és gátlástalan a most is folyó reklámhadjárat, amely további hitelfelvételekre, felelőtlen vásárlásra készteti a hazai vásárlóközönséget.
Borsik János felhívta a figyelmet arra, hogy a lakosság a növekvő munkanélküliség mellett már így is jócskán eladósodott. A hitelek 75 százaléka ráadásul devizaalapú, ami azt jelenti, hogy akik devizahitelt vettek fel, egyben kockázatot is vásároltak.
"Ebben a helyzetben igazából nem is értjük a kormánynak és a törvényhozásnak az agresszív reklámokkal szembeni passzivitását" - jegyezte meg Borsik János, aki hangsúlyozta azt is, hogy a témát a jövő évi kilátások figyelembe vételével különösen fontosnak tartja a közelgő ünnepek, a vásárlási láz kezdete előtt.