Tematikusan vizsgálva az oldalakat és az ott futó kampányokat, jól megfigyelhető az egyes oldalakon meghatározott típusú hirdetések futnak. Az autózással kapcsolatos oldalakon például 35 százalékkal gyakrabban találkozunk kisebb hirdetésekkel, mint más oldalakon, a személyes bemutató oldalakon viszont 37 százalékkal ritkábban.
Az árusító és aukciós oldalakon 31 százalékkal gyakrabban találhatók banner hirdetések. Ez a típus az autós oldalak esetében a legritkább. Ebben a két szélső kategóriában a reklámok 80, illetve 19 százaléka volt banner hirdetés. A négyszög és téglalap formátum a játék oldalakon 10 százalékkal gyakrabban, az Internet szolgáltatók oldalain 3 százalékkal ritkábban található meg. A felhőkarcoló formátum a személyes bemutató oldalakon a legnépszerűbb formátum, 12 százalékkal gyakrabban találhatóak meg ilyen hirdetések itt, ez a forma az egészségügyi és fitness oldalakon a legritkább, itt az összes hirdetés kevesebb, mint 1 százaléka volt ilyen.
Számít a méret...a bannereknél
Majd egy évvel - a klasszikus bannerek hatékonyságának drasztikus visszaesése miatt - a korábbiaknál nagyobb méretű , online hirdetési szabványok megjelenése után a Jupiter Media Metrix az új típusú kreatívok eredményességét vette górcső alá. A márciusban publikált elemzésük alátámasztani látszik azt a véleményt miszerint nagyobb méretű kreatívok hatásfoka méretükkel valamiféle arányosságot mutathat.