Az eset érdekessége, hogy nem ez volt az első vizsgálat a témakörben. Nagy-Brianniában 2004 húsvét tájékán készült az a felmérés, amelynek kapcsán Marks & Spencer csokitojásokat osztogattak a válaszadóknak. Akkor 70 százalékuk volt hajlandó kiadni jelszavát vagy legalább fogódzót a megfejtéshez egy kis édességért cserébe. Az angol válaszadók 57 százaléka még arról is meg volt győződve, hogy a biztonság fenntartása a nagy weboldalak üzemeltetőinek a feladata.
A VeriSign felmérése felhívja a figyelmet arra, hogy jóval több azonosítást szolgáló biztonsági elemet kell beépíteni a különböző alkalmazásokba, hogy valóban védve legyen gépünk és adataink a tolvajoktól. A kérdés csupán az, hogy megfontoltabbak leszünk-e, több azonosító használatakor?
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Bizalmi kérdés az online vásárlás
Növelik hálózatbiztonsági kiadásaikat a cégek
Egyesül a Symantec és a Veritas
Számítógépjelszót egy kávéért
Gondolt már arra, hogy egy vadidegennek elárulja számítógépe jelszavát? S mit tenne abban az esetben, ha mindezért cserébe egy csésze kávéra beváltható kupont kapna viszonzásként? A biztonsági rendszerekkel foglalkozó amerikai VeriSign utánajárt a kérdésnek és nem mindennapi eredményre jutott.