"Az Adidas három csíkos szimbóluma lényegesen nagyobb méretben látható az olimpiákon a sportolók ruházatán, mint a versenytársaké" - áll abban a panaszos levélben, amelyet Jaques Roggéhoz, a NOB-elnökéhez intéztek. Az aláírók között szerepel a Nike, a Puma, a Reebok és a Pentland-csoport (Speedo, Ellesse), számol be keddi számában a Handelsblatt német gazdasági újság.
A panaszosok szerint a fenti ok miatt az Adidas lényeges reklámelőnyhöz jut az olimpián riválisaival szemben, ezért azt szeretnék elérni, hogy töröljék el a német konszernre vonatkozó különszabályt, s a cég a 2006-os téli játékokon már ne használhassa közismert jelképét.
"A három csík már 40 éve szerepel az olimpián résztvevő sportolók ruházatán" - áll a német sportszergyártó cég reagálásában. Bár a három csík kétségkívül levédett márkajegy, viszont egyben a dizájn részeként is funkcionál, teszik hozzá.
A NOB hatályos szabályai ugyan megkülönböztetik a céglogót a dizájnelemektől, ám a cipőkön utóbbiakon kívül előbbi is megjelenhet.
Mint arról a Menedzsment Fórum beszámolt, a három csík nem először okoz problémát az Adidas és a versenytársak viszonyában. A német konszern még augusztusban emelt panaszt egy amerikai bíróságon a Ralph Lauren nevű ruházati cég ellen, mivel annak kétcsíkos logója túlságosan hasonlított a cég márkajelzéséhez.
Korábban az USA ifjúsági kosárlabda-ligáihoz kötődő Vision Sports Inc. nevű céget perelte be a vállalat, miután az négy csíkkal ellátott lábbeliket dobott piacra. Emellett az amerikai US Polo Associationnak is meg kellett jelennie a bíróságon, mivel két csíkból álló logóval hozott forgalomba cipőket.
Menedzsment Fórum
Száműzné az Adidas-csíkokat az olimpiáról a Nike
A világ nagy sportszergyártói panasszal fordultak a Nemzetközi Olimpiai Bizottsághoz (NOB), mivel szerintük az Adidas három csíkos logójának nagysága miatt reklámelőnyhöz jut az olimpiákon riválisaival szemben.