"Kiváló ötlet, de nagy kihívás is egyben, hogy eljuttassuk az elektromossággal sem rendelkező otthonokba a laptopokat" - mondta Nicholas Negroponte, az MTI Media Lab alapítója.
A multimédiás és internetes kapcsolattal is ellátott laptopok darabja 100 amerikai dollár, ami egy normál négy személyes vacsora árának felel meg egy manhattani középáras étteremben. A nem kevesebb, mint egymillió készüléket a fejlődő országok kormányai veszik meg, és az iskolákon keresztül jut el a gyermekekhez.
Az MIT mellett részt vállalt a kezdeményezésben többek között a Google és Rupert Murdoch médiavállalata is. A legfőbb cél: a laptopokat olyan könnyen elérhető és elterjedt mobilkommunikációs eszközzé tenni, mint a mobiltelefonokat. Negroponte úgy véli: "A számítógép élettartamát nézve egy laptop ára jóval alacsonyabb, mint egy iskolai tankönyvé, amelyből megtanulható annak használata."
Menedzsment Fórum
Százdolláros laptopokat kapnak a fejlődő országbeli gyermekek
Az MIT csoport 100 dolláros laptopokat adományoz a harmadik világ országainak "egy laptop egy gyermek" elnevezésű projekt keretében.