2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szlovákiában 2008 után az ezer lakosra jutó gépkocsigyártás eléri az évi 150-225 autót, és az iparág foglalkoztatottjainak száma is gyorsan bővül: jelenleg 55 ezer embert foglalkoztat a járműipar, számuk 2010-től (a közvetlen iparágban foglalkoztatottakat és a beszállító cégeket is beleszámítva) százezret ér majd el - idézi az MTI a World Market Research Center (WMCR) kiadványát.

Szlovákiában 2008 után az ezer lakosra jutó gépkocsigyártás eléri az évi 150-225 autót, és az iparág foglalkoztatottjainak száma is gyorsan bővül. Jelenleg 55 ezer embert foglalkoztat a járműipar, számuk 2010-től (a közvetlen iparágban foglalkoztatottakat és a beszállító cégeket is beleszámítva) százezret ér majd el - idézi az MTI a World Market Research Center (WMCR) kiadványát.

A személyautógyártás foglalkoztatottjainak száma több mint 15 ezer, ebből 8277 a VW Slovakianál, 3500 a PSA Peugeot Citroennél, 2391 a Kiánál, 930 a Hyundainál dolgozik. A pozsonyi gazdasági minisztérium adatai szerint a VW Slovakia 2008-ban 300 ezer autót fog gyártani, a PSA várhatóan termelését a 300-600 ezer közötti szintre, a Kia Motors 200-300 ezres szintre növeli.

A Hospodarske Novíny szerint az autóipar kiváló fejlesztési lehetőséget teremt az ország számára, de ezt kutató- és fejlesztőközpontok létesítésével kell megalapozni. A minisztérium már meg is tette a kormánynak az ipari szövetségekkel együtt kidolgozott high-tech központok létesítésére vonatkozó javaslatát. E célból a javaslat szerint 2005-2007 között 1,5 milliárd koronát (38,5 millió eurót) kellene rendelkezésre bocsátani.

A nagy szlovákiai autóipari beruházások Magyarországra is hatással lehetnek. Megfordulhat ugyanis az a munkaerő-vándorlási tendencia, mely szerint az ország északi részén lévő üzemek egyre több szlovák ingázót foglalkoztatnak. Mint arról korábban a Menedzsment Fórum beszámolt, a Suzuki esztergomi gyárában jelenleg a 2700 szlovák állampolgárt foglalkoztatnak, akik a dolgozók 40 százalékát teszik ki. Elképzelhető ugyanakkor, hogy a következő években az újabb autógyárak nem csak hogy „visszaszívják” a helyi munkaerőt, de az észak-magyarországi településeken lakókat is ingázásra csábítják majd.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!