2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szlovákiában 2008 után az ezer lakosra jutó gépkocsigyártás eléri az évi 150-225 autót, és az iparág foglalkoztatottjainak száma is gyorsan bővül: jelenleg 55 ezer embert foglalkoztat a járműipar, számuk 2010-től (a közvetlen iparágban foglalkoztatottakat és a beszállító cégeket is beleszámítva) százezret ér majd el - idézi az MTI a World Market Research Center (WMCR) kiadványát.

Szlovákiában 2008 után az ezer lakosra jutó gépkocsigyártás eléri az évi 150-225 autót, és az iparág foglalkoztatottjainak száma is gyorsan bővül. Jelenleg 55 ezer embert foglalkoztat a járműipar, számuk 2010-től (a közvetlen iparágban foglalkoztatottakat és a beszállító cégeket is beleszámítva) százezret ér majd el - idézi az MTI a World Market Research Center (WMCR) kiadványát.

A személyautógyártás foglalkoztatottjainak száma több mint 15 ezer, ebből 8277 a VW Slovakianál, 3500 a PSA Peugeot Citroennél, 2391 a Kiánál, 930 a Hyundainál dolgozik. A pozsonyi gazdasági minisztérium adatai szerint a VW Slovakia 2008-ban 300 ezer autót fog gyártani, a PSA várhatóan termelését a 300-600 ezer közötti szintre, a Kia Motors 200-300 ezres szintre növeli.

A Hospodarske Novíny szerint az autóipar kiváló fejlesztési lehetőséget teremt az ország számára, de ezt kutató- és fejlesztőközpontok létesítésével kell megalapozni. A minisztérium már meg is tette a kormánynak az ipari szövetségekkel együtt kidolgozott high-tech központok létesítésére vonatkozó javaslatát. E célból a javaslat szerint 2005-2007 között 1,5 milliárd koronát (38,5 millió eurót) kellene rendelkezésre bocsátani.

A nagy szlovákiai autóipari beruházások Magyarországra is hatással lehetnek. Megfordulhat ugyanis az a munkaerő-vándorlási tendencia, mely szerint az ország északi részén lévő üzemek egyre több szlovák ingázót foglalkoztatnak. Mint arról korábban a Menedzsment Fórum beszámolt, a Suzuki esztergomi gyárában jelenleg a 2700 szlovák állampolgárt foglalkoztatnak, akik a dolgozók 40 százalékát teszik ki. Elképzelhető ugyanakkor, hogy a következő években az újabb autógyárak nem csak hogy „visszaszívják” a helyi munkaerőt, de az észak-magyarországi településeken lakókat is ingázásra csábítják majd.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!