3p

A százmilliárd forint éves árbevételű magyar söripar az első félévben 3,5 millió hektoliter sört értékesített, ami legfeljebb néhány százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölt beszámolót a Napi Gazdaság. Tavaly egész évben a sörgyártók 7,169 millió hektoliter sört értékesítettek az egy évvel korábbi 7,279 millió hektoliter után, s remélik, hogy a múlt évi forgalmat az idén is elérik, esetleg valamivel túllépik.

A Magyar Sörgyártók Szövetségébe tömörült öt legnagyobb sörgyár vezetői összességében jónak tartják az idei első félévi értékesítési eredményeket, eltekintve a "gyalázatos” augusztustól, amelynek első felében jócskán esett az eső, ami visszafogta az amúgy nekilódult belföldi sörfogyasztást.

Az első hat hónapban némelyikük szerint stagnált a piac az előző év azonos időszakához képest, mások minimális növekedésről számoltak be.Big Brother nevű, literes sörünktől is sikert várunk, miként a július 20-ától augusztus 10-éig a megvásárolt dobozban pénznyereményt rejtő promóciónktól, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket – mondta lapunknak Bognár Gyula, a tavaly piacvezető Borsodi Sörgyár Rt. vezérigazgatója, aki egyelőre nem tudta megmondani, tartják-e még a vezető pozíciót. Elsődleges céljuk év végére a kétszámjegyű eredménynövekedés elérése, amire jó esély van, hiszen a nyár jó volt – kivéve az augusztust –, de az első hat hónapban is 5 százalékkal több sört adtak el, mint tavaly június végéig, az eredmény 6 százalékos növekedése mellett.

Harry Langley, a sörpiacon tavaly második Dreher Sörgyárak Rt. elnök-vezérigazgatója is jónak ítéli az idei nyarat, hiszen nyereségük több volt az első félévben, mint tavaly ilyenkor. A Dreher szintén gyorsított az idén: 4,5 százalékkal, 70 ezer hektoliterrel növelte eladásait a múlt év első feléhez viszonyítva. Langley szerint a sörpiac összességében stagnált az első hat hónapban.

Az idei éves szintű 4,5 százalékos piaci növekedési várakozásokat felére hűtötte az augusztus – vélekedett László Attila, a piacon tavaly a Drehert követő Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. vezérigazgató-helyettese. Szerinte 2,1-2,2 százalékos emelkedés várható az eladásokban év/év alapon. A Brau 2 százalékkal szeretné növelni arányát a piacon decemberre, ehhez az első félévi 1 százalékos növekedés jó alapnak tűnik.

Nico Pinotsis, a tavaly a piacon negyedik Amstel Sörgyár Rt. ügyvezető igazgatója szerint a május, június és július különösen jó volt az értékesítés szempontjából, de augusztus első három hete az eső miatt rendkívül gyengére sikeredett. Az Amstel stagnálással számol az idei első félévben, éves szinten pedig továbbra is mintegy félmillió hektoliteres eladással.

A sörszövetségbe tartozó legkisebb, a piacon tavaly ötödik, de Szalon söre jóvoltából sokak által kedvelt magyarországi sörgyár, a Pécsi Sörfőzde Rt. ügyvezető igazgatója, Wenckheim István az első hét hónap eladásai alapján 6 százalékos bővülésről számolt be a cég által eladott sör mennyiségét tekintve. Ez értékben a forgalom 11-12 százalékos növekedését hozta magával az augusztusi "rossz idő” ellenére, amikor a tavaly augusztusi eladásokat ismételték meg. Wenckheim 6-7 százalékos növekedést vár éves szinten is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!