[ajanlo=1444][igazitas=right/]A hétvégén röppent fel az a hír, amely szerint a komoly problémákkal küzdő Ford esetleg megválna egyik legismertebb márkájától, a Jaguartól. A presztízsautók egyik jeles típusa üzletileg ugyanis - hasonlóan sok más Ford márkához - nem túl sikeres. Az egyébként is több sebből vérző Fordnak a luxuskocsik gyártása 2004-ben 429,3 millió (760 millió dollár), míg tavaly 601,1 millió fontos (1,064 milliárd dollár) ráfizetéssel járt. Nem véletlen, hogy tavaly már megtörténtek az első reorganizációs lépések, a brit gyárakból ezer embert bocsátottak el.
A Renault érdeklődéséről az elmúlt időszakban nem először jelenik meg hír, tavaly év végén a francia lapok számoltak be róla, majd az elmúlt hetekben a Detroiti Auto Show idején ismét napvilágot láttak a tárgyalásokról szóló információk. Az elemzők szerint ráadásul a Renault profiljába jól illeszkedne a Jaguár, mivel az alsó- és középkategóriás szegmensben jók a pozícióik, ám a prémium márkák közé nem tudják magukat beverekedni.
A Ford képviselői vasárnap cáfolták, hogy tárgyalások folynak a két cég között. Az iparági elemzők ugyanakkor úgy vélik, hogy a Ford hétfőn bejelentésre kerülő átalakítási programja nem mehet el szó nélkül a Jaguar problémája mellett, mivel a társaság az 1989-ben megszerzett luxusmárkára a vételárat és a tőkeemeléseket figyelembe véve eddig 6,5 milliárd dollárt költött.