Egyre inkább megtanulják a hirdetők, hogy az Internet katalizátorként működik, ha jól megtervezett, széles körű marketing kampányt készítünk. Egyre több esetben van stratégiai jelentősége az Internetnek egy-egy kampány sikerében.
Annak ellenére, hogy a televízió varázsával még egy ideig nem vetekszik az Internet, egyedi jegyei miatt van néhány előnye:
Relevancia: A Háló hatékony segítséget nyújt olyan emberek elérésében, akik valamilyen közösséghez, csoporthoz tartoznak. Természetesen ha egy nagyobb, általános site-on hirdetünk több millió embert érünk el rövid időn belül, de nem vagyunk-e hatékonyabbak, ha járműreklámozás során egy autóeladással foglalkozó site-ot célzunk meg? Ha az Internet segítségével próbáljuk meg célcsoportunkat elérni, alacsonyabb számban ugyan, de olyanokat érünk el, akik már valóban fontolgatják a vásárlást egy adott területen, s így kerültek az adott web oldalra.
Interaktivitás: Az interaktivitásnak köszönhetően az Internetet úgy kezelhetjük, mint egy kommunikációs centrumot. Hatékony és egyre növekvő népszerűségnek örvend a célcsoport online promóciókkal való elérése. Egy futball csapat regisztrált felhasználók részére interaktív játékokat indított saját web oldalán. Így használva ki az interaktivitás egyedülálló lehetőségeit és erősítve rajongói elkötelezettségét a csapat iránt. Azokét a rajongókét, akik a sörfogyasztók népes táborának is tagjai
Álcázott hirdetések: Számos web oldalon találkozhatunk tartalommal rendelkező szponzorált cikkek és hirdetések hatékonyan elegyével. Néhányan már felismerték a web oldal és olvasója közti kapcsolatban rejlő lehetőségeket és a betölthető híd funkciót. Egy főként nők által látogatott oldal különböző témákban nyújtott segítséget a háziasszonyoknak, miközben a site-on hirdetőknek sikerült kihasználni a szponzorált cikkek és hirdetések adat lehetőségeket. Az oldalnak sikerült megőriznie eredeti tartalmát és szerepét, miközben a reklámozók is célba értek.
Megfelelően használva központi, stratégiai szerepet játszhat az Internet, miközben marketing költségvetésünkben még mindig elhanyagolható az erre fordított összeg. A televízió és Internet hirdetések közt lévő óriás különbséget csak úgy csökkenthetjük, ha tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogyan élhetünk a háló adta lehetőségekkel.
Szempontok az online marketinghez
A közeljövőben még mindig eltörpülni látszik az online kiadás a televíziós költségvetések mellett. Sok esetben egyáltalában nem az az érdekes, hogy mennyit költenek online hirdetésekre, annál inkább az, hogyan költik el az összeget.