[ajanlo=474][igazitas=left/]A svéd nemzetközi áruházlánc szeptember 1-jén nyitja első magyarországi üzletét, a Váci utca 12-ben. A láncot 1947-ben alapította a svédországi Va:sterasban Erling Persson. A vállalkozás mára a világ egyik leggyorsabban növekvő ruházati cégévé nőtte ki magát. Jelenleg a világ 21 - illetve Magyarországgal együtt most már 22 - országában, 1121 áruházban kínálnak ruhákat, kiegészítőket, kozmetikai termékeket. Néhány napja New Yorkban, a Lexington Avenue-n nyitottak üzletet, szeptember 1-én pedig a Váci utca 12-ben fognak, a volt Estée Lauder birodalom helyén.
A Hennes and Mauritz üzleti filozófiája: divat és minőség a legjobb áron. Ez az üzleti alapeszme olyannyira bevált, hogy Bécsben csak a Mariahilferstrasszén három áruházban állnak egyszerre sorba a pénztáraknál a vevők, noha Ausztriában is erős a ruházati túlkínálat.
A cég hozzávetőleg száz tervezővel dolgozik, akik csapatokban dolgozzák ki az aktuális trendet. A beszállítókkal, a nagykereskedelmi törzsvásárlókkal és a költségvetési szaktudorokkal együtt találják ki a szezon aktuális kollekcióit, külön a nőknek - azon belül is a kismamáknak - a férfiaknak, a fiataloknak és a gyerekeknek.
Az utóbbi időben a világ nagy tervezőit - mint legutóbb Karl Lagerfeld és Stella McCartney - is megkeresik, hogy elérhető áron hozzák közelebb a sztárdesignerek alkotásait a tömegekhez. A lánc áruházaiba naponta érkeznek az újdonságok. Állandó az árufeltöltés, mert nagyon élénk a forgalom. A skandináv országokban erős az internetes forgalom és a csomagküldés is.
A több mint fél évszázada prosperáló áruházláncnak nincsenek saját gyárai, viszont 700 független beszállítóval dolgozik, akiknek 60 százaléka európai és ázsiai székhelyű. Így tudja alacsonyan tartani az árait, ami az egyik fő erőssége. Az olcsóság másik titka, hogy óriási mennyiségben rendel a lánc. Nagy hangsúlyt fektet arra, hogy melyik piacon mikor, mi fogy a legjobban, tehát nem minden áruházban ugyanaz a kínálat.
Az üzletek mind a cég tulajdonában vannak, a joint venture-nek - a vegyes vállalatoknak - és a franchise - névhasználati módszernek sem híve a svéd cég. A 2004-ben 63 milliárd svéd korona csoportnál 45 ezer alkalmazott dolgozik, a 2004-es forgalom megközelítette a 63 milliárd svéd koronát, vagyis mintegy 1633 milliárd forintot tett ki.
Menedzsment Fórum
Szeptemberben nyit Budapesten a H&M
Nem kell már sokat várniuk a Hennes and Mauritz rajongóknak. Európa legnagyobb ruházati lánca szeptembertől várja magyar vásárlóit a Váci utcában.