A Metro Group első szerbiai üzletét január elején nyitotta meg 8500 négyzetméteren, az árukészlet 90 százalékában helyi beszállítók termékeivel. A beruházás értéke ezidáig eléri a 15 millió eurót, a cégcsoport pedig a következő néhány évben hat újabb üzlet megnyitását tervezi Szerbia-Montenegróban.
"Szigorú terjeszkedési politikánknak köszönhetően a Metro Group ma már teljes forgalmának több mint felét külföldön bonyolítja. A szerb piacon különösen nagy növekedési lehetőséget látunk” – nyilatkozta a Foodindustry.com-nak Hans-Joachim Körber, a vállalatcsoport vezérigazgatója.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A Metro hagyományosan az olyan fejlődő országokat célozza meg Cash & Carry üzletláncával, mint például Vietnam, Kína és India, ahol a hálózathoz nem tartozó kiskereskedők vannak túlsúlyban, mivel ez a réteg alkotja vásárlói zömét. Ahogy a piac érettebb lesz az adott országban, és betelepülnek a hiper- és szupermarketek, a Cash & Carry üzletlánc egyre inkább az egyéni vásárlókra koncentrál – ez a tendencia a nyugat-európai piacokon is érvényesült.
Kelet-Európában a Cash & Carry hálózat betelepülése után a vállalatcsoport a Praktiker és a Media Markt üzletláncokkal is megjelent. Az ázsiai piacokon azonban még jó néhány évbe tellhet, mire ez a fejlődés lezajlik, de például Oroszországban a folyamat már megkezdődött. Idén megnyílik az első Real hipermarket, amelyet hamarosan a Media Markt is követ. Szerbia-Montenegróban a vélhetőleg csak középtávú tervek között szerepel a Metro csoportnál ezeknek az üzletláncoknak a megnyitása.
Menedzsment Fórum
Szerbiában is megvetette lábát a Metro csoport
A Metro Group megnyitotta első Cash & Carry üzletét Szerbia-Montenegróban. A cégcsoport egy lépéssel ismét közelebb került stratégiai céljához, vagyis a minél szélesebb körű nemzetközi jelenléthez.