Hozzátette: hétfőn megkapták a kiíró NA Rt.-től a kétfordulós előminősítéses közbeszerzési eljárás részvételi felhívását, amiről a KT jogászai és az értesítő szerkesztőbizottsága megvizsgált, és megállapították, hogy az megfelel a közbeszerzési törvény előírásainak. A tenderfelhívást még hétfőn soron kívül eljuttatták nyomdába, így a Közbeszerzési Értesítő augusztus 28-i, szerdán megjelenő számában már olvashatják az érdeklődő autópálya-építő cégek. Az előminősítési felhívás meghirdetése után, 25 nap áll rendelkezésre az ajánlattevőknek a jelentkezésre vagyis szeptember 23-ig tehetik ezt meg. Ezt követően - 30 nap alatt - október 24-ig kell a kiírónak elbírálniuk a pályázatokat, és leszűkíteni az alkalmas cégek körét. Ezután írják ki a nyílt közbeszerzési eljárást, és kedvező esetben még az idén eredményt hirdethetnek. A vesztes felek azonban megtámadhatják a döntést először a KT Döntőbizottsága előtt, majd kérelmük elutasítása esetén a bírósághoz is fordulhatnak, ami akár több hónappal is elodázhatja a jogerős eredmény kihirdetését, és az útépítési munkák elkezdését.
Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója korábban azt közölte, hogy a korábbi tervek szerint a felhívást augusztus 15-ig kellett volna megjelentetni, de a közbeszerzési törvény bizonyos rendelkezéseinek értelmezése miatt csúszott augusztus 28-ra. Hozzátette: a törvény értelmében az ajánlattevőnek a teljesítés időpontjában rendelkeznie kell a teljes anyagi fedezettel, az NA Rt.-nek pedig nincs ekkora vagyona. A Magyar Fejlesztési Bank pénteken közleményben erősítette meg, hogy a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési programjához szükséges források biztosításáról kormányhatározat rendelkezik. Ennek alapján jár el a Magyar Fejlesztési Bank, garantálva az NA Rt. számára, hogy a pénzügyi teljesítés időpontjában a program megvalósításához szükséges anyagi fedezet maradéktalanul a társaság rendelkezésére áll. A vezérigazgató szavai szerint az eredményhirdetés várhatóan november végén lesz. Mint mondta, ha a pályázók élnek a fellebbezési jogukkal, előfordulhat, hogy csak jövőre hirdetik ki a győztest. Bodnár Zoltán szerint mindez nem okoz csúszást, hiszen a téli hónapokban úgy sem indulhatnak az építések.
A tenderfelhívás magába foglalja, az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti 13 kilométer hosszú szakaszát, az M7-es Becsehely-Letenye közötti 9,6 kilométer hosszú szakaszát, az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti 20 kilométer hosszú szakaszát plusz 3 híd megépítését, valamint az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 20 kilométeres szakaszát. A korábbi tájékoztatás szerint a négy szakasz megépítésére július 11-én kiírt meghívásos pályázaton a legjobb ajánlatok összege 109,4 milliárd forint volt, 29 milliárd forinttal kevesebb, mint a Vegyépszer május eleji egyedüli ajánlata. A tenderre akkor az osztrák tulajdonú Strabag, az Egút Rt., amely a francia Colas-csoport tagja, az ugyancsak francia érdekeltségű Hídépítő Rt., valamint a Betonút Rt. kapott meghívást.
Szerdán autópálya tender felhívás
Szerdán jelenik meg a Közbeszerzési Értesítőben a Nemzeti Autópálya Rt. pályázati felhívása a négy autópálya-szakasz megépítésére, amelyekre korábban meghívásos tender keretében kértek ajánlatokat - mondta Nagyházi Gyula, a Közbeszerzések Tanácsa (KT) sajtóreferense.