3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002 I. félévében 6%-kal több árut szállítottak, mint az előző év azonos időszakában, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény azonban 3%-kal visszaesett. Közúton - az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve - a szállított árumennyiség 9%-kal nőtt, az árutonna-kilométer értéke 4%-kal csökkent. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 110 ezer, 28%-kal több az egy évvel korábbinál.

2002. június 30-án a szállítási, valamint a szállítást kiegészítő tevékenység, utazásszervezés szakágazatokban az egyéni vállalkozások száma ötszázzal (2%-kal) alacsonyabb, a társas vállalkozá-soké négyszázzal (3%-kal) magasabb volt az előző év azonos napjához képest. Az említett szakágazatokban a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók bázisidőszakhoz viszonyított létszáma számottevően nem változott, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal emelkedett.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások az I. félévben 95 millió tonna árut szállítottak. Valamennyi szakágazatban nőtt a szállított áruk mennyisége: közúton 8, vasúton 2%-kal. A Duna hajózási feltételeinek javulása – az alacsony bázis után – a vízi áruszállítás 18%-os növekedésében mutatkozott meg.

Az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 12 milliárdos értéke szakágazatonként eltérően alakult: vasúton 3%-kal, közúton – a nemzetközi szállítás első félévi visszaesése miatt – 9%-kal csök-kent, a csővezetékes szállításban 7%-kal, a vízi szállításban 27%-kal emelkedett. A vasúti és közúti áru-szállítás részaránya 29, illetve 46%-os. Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 7%-kal nőtt, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény alig változott. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 2%-kal bővült, az árutonna-kilométer teljesítmény 5%-kal visszaesett.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma 2, az utaskilométer-teljesítmény értéke 1%-kal nőtt. Vasúton 6, közúton 1%-kal emelkedett az utaskilométer-teljesítmény értéke, míg a légi szállításban 12%-kal csökkent. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 49%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 11%.

A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye kis-mértékben marad el a bázisidőszak értékétől; a csökkenés valamennyi szállítási eszköz esetében közel azonos mértékű. 2002. június 30-án az országos személygépkocsi-állomány átlépte a 2,5 milliós darabszámot, átlagéletkoruk azonban változatlanul 11,8 év. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 110 ezer, 28%-kal több, mint a bázisidőszakban.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!