3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002 I. félévében 6%-kal több árut szállítottak, mint az előző év azonos időszakában, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény azonban 3%-kal visszaesett. Közúton - az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve - a szállított árumennyiség 9%-kal nőtt, az árutonna-kilométer értéke 4%-kal csökkent. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 110 ezer, 28%-kal több az egy évvel korábbinál.

2002. június 30-án a szállítási, valamint a szállítást kiegészítő tevékenység, utazásszervezés szakágazatokban az egyéni vállalkozások száma ötszázzal (2%-kal) alacsonyabb, a társas vállalkozá-soké négyszázzal (3%-kal) magasabb volt az előző év azonos napjához képest. Az említett szakágazatokban a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók bázisidőszakhoz viszonyított létszáma számottevően nem változott, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal emelkedett.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások az I. félévben 95 millió tonna árut szállítottak. Valamennyi szakágazatban nőtt a szállított áruk mennyisége: közúton 8, vasúton 2%-kal. A Duna hajózási feltételeinek javulása – az alacsony bázis után – a vízi áruszállítás 18%-os növekedésében mutatkozott meg.

Az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 12 milliárdos értéke szakágazatonként eltérően alakult: vasúton 3%-kal, közúton – a nemzetközi szállítás első félévi visszaesése miatt – 9%-kal csök-kent, a csővezetékes szállításban 7%-kal, a vízi szállításban 27%-kal emelkedett. A vasúti és közúti áru-szállítás részaránya 29, illetve 46%-os. Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 7%-kal nőtt, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény alig változott. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 2%-kal bővült, az árutonna-kilométer teljesítmény 5%-kal visszaesett.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma 2, az utaskilométer-teljesítmény értéke 1%-kal nőtt. Vasúton 6, közúton 1%-kal emelkedett az utaskilométer-teljesítmény értéke, míg a légi szállításban 12%-kal csökkent. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 49%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 11%.

A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye kis-mértékben marad el a bázisidőszak értékétől; a csökkenés valamennyi szállítási eszköz esetében közel azonos mértékű. 2002. június 30-án az országos személygépkocsi-állomány átlépte a 2,5 milliós darabszámot, átlagéletkoruk azonban változatlanul 11,8 év. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 110 ezer, 28%-kal több, mint a bázisidőszakban.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!