[ajanlo=1350][igazitas=right/]Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a világszerte 29 konténer-terminált üzemeltető, és 18 országban logisztikai központtal rendelkező P&O iránt több cég is érdeklődött. Tavaly év végén előbb a dubai DPW, majd azt túllicitálva a szingapúri PSA tett ajánlatot.
A 18 kikötőt üzemeltető PSA világszerte a harmadik legnagyobb szereplője a piacnak, 11 országban van jelen: Belgiumban, Bruneiben, Kínában, Indiában, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Portugáliában, Dél-Koreában, Szingapúrban és Thaiföldön. A P&O megszerzésével a szingapúri cég fogja a legnagyobb kikötői forgalmat bonyolítani, megelőzve az eddigi piacvezető Hong-Kong-i Hutchison Ports nevű vállalatot is.
A 165 éves múltra visszatekintő P&O igazgatósága ugyan korábban a DPW ajánlatát is támogatta, ám a két vevőjelölt által kínált összeg között 37 pennys különbség egyértelművé tette a befutó vállalat személyét.
A DPW és a PSA között az elmúlt években nem ez volt az első alkalom, amikor ugyanarra a vállalatra vetettek szemet. 2004-ben a dubai cég vette meg ázsiai vetélytársa elől az amerikai CSX Corp-ot.