A német diszkont-üzletlánc, a Lidl Szlovákiában már idén szeptemberben megnyitotta első üzleteit, és ez - az eddigi tapasztalatok alapján - érzékenyen érintette a konkurenciát, számol be a Napi Gazdaság.
A Terno piackutató cég felmérése szerint a Lidl közelében lévő boltokban visszaesett a forgalom.[ajanlo=84][igazitas=left/]A negatív változás elsősorban az alapvető élelmiszerek, a zöldség- és gyümölcsáruk értékesítését érinti, mivel ezeknél a termékeknél a német lánc "alulmúlhatatlan" árakkal rukkolt elő.
A lánc megjelenése miatt a hazánkban is jelen lévő Tescónak is lépnie kellett: legújabb akciójuk során leszállították az ötven legkeresettebb termék árát. A 14 szlovákiai Lidl okozta verseny következményeit jelzi, hogy az utóbbi két hónap forgalomcsökkenését a COOP Jednota szövetkezeti lánc vezetője is elismerte.
Szakértők megjegyzik, hogy Csehországban a visszaesés csupán egy évig tartott, ezután fokozatosan visszatértek eredeti boltjaikhoz a minőségre hangsúlyt fektető vevők. Mint ismert, a német lánc Magyarországon jövő csütörtökön nyitja meg első üzleteit, számol be a Napi Gazdaság.
Szlovákiában már árversenybe kezdett a Tesco és a Lidl
A legnépszerűbb sportág itthoni változata a televízión keresztül lényegesen alacsonyabb érdeklődést vált ki a külföldi labdarúgáshoz képest, ennek megfelelő a szponzori bevételek alakulása is, derül ki a Sport + Markt legújabb kutatásából, melyet a Világgazdaság mutat be.