A keletnémet fémipari dolgozók munkabeszüntetése veszélybe hozta a Volkswagen Golf és Polo modelljeinek a gyártását is. Amennyiben a konfliktus nem oldódik meg hamarosan, a wolfsburgi gyár a jövő hét péntekén leállítani kényszerülhet a két modell gyártósorait. A Mosel és Chemnitz városokban lévő Volkswagen beszállító üzemek már július eleje óta beszüntették a munkát. A hét eleje óta már a drezdai üveggyár termelése is leállt.
A sztrájk miatt BMW már bejelentette egyes gyárainak a leállítását. Ez az első becslések szerint igen sokba kerülhet a bajor cégnek. A 3-as széria gyártásának leállítása napi 38 millió euró forgalomkiesést jelent a konszernnek - véli Ferdinand Dudenhöffer professzor, autóipari szakértő, a gelsenkircheni műszaki főiskola tanára. A nyereségkiesés számításai szerint napi négymillió eurót tesz ki.
A BMW tegnap jelentette be, hogy a sztrájk miatt hétfőtől leállítani kényszerülhet a 3-as szériát gyártó müncheni és regensburgi üzemét. A sztrájk a beszállítói hálózat folyamatos működését bontja meg. A BMW - más autógyárakkal együtt - ezért beszállítói hálózatának üzembiztonsági kockázatát csökkentő lépésekre kényszerülhet, ami ronthatja a keleti német tartományok megítélését gyártási telephelyként. Ez felgyorsíthatja a német autóipari beszállító vállalatok kapacitás termelési kapacitás bővítési beruházásait a kelet-európai országokban. Ennek oka az azonos minőség mellett lényegesen alacsonyabb bérköltséggel megvásárolható külföldi élőmunka.
Sztrájkhullám a német autóiparban - még jól is járhatunk
A BMW-nél tegnap jelentettek sztrájkot, egy mai hír szerint pedig a Volkswagen egyes üzemeiben is munkabeszüntetéssel lehet számolni.