2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A túlzó jelzők használata miatt reklamált a Tesco, így ellenfele a brit Asda a jövőben nem élhet a "Nagy-Britannia legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A brit reklámetikai hatósághoz (Advertising Standards Authority - ASA) fordult az élelmiszeróriás Tesco az Asda nyomtatott sajtóban és tv-reklámokban megjelent hirdetései miatt. A reklámokban az áruház "Nagy-Britannia hivatalosan legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel illette magát, amit a Tesco igencsak nehezményezett.

Az ügy kivizsgálása után az ASA helyt adott a panasznak és az állítás mellőzésére kötelezte az Asdát. A lánc nem értett egyet a döntéssel, s a The Grocer nevű ipari magazin felmérésére hivatkozott, melyben 8 kereskedő 33 termékét hasonlították össze egy éven keresztül. A versenyben 2004 júniusában hetedszer hirdették győztesnek az Asdát.

A Tesco érvelése szerint a magazin vizsgálata nem terjedt ki elég termékre, s nem elég reprezentatív, mivel nem vonta be az olcsó élelmiszerláncokat. Ezért a reklámokban használt "hivatalos" kifejezés sem helyén való.

Annak ellenére, hogy a jelzők mellőzésére kötelezték Nagy-Britannia második legnagyobb láncát, a 2005-ös évben is ők kerültek ki győztesen a The Grocer felméréséből.

Az Asda marketing igazgatója szerint a Tesco reklamációja időpazarlás volt. Ennek ellenére a vállalat megígérte, hogy a jelenlegi - immáron a nyolcadik győzelme után - nem fogja magát úgy hirdetni, mint a "zsinórban hetedszer" a legolcsóbb szupermarket".

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!