[ajanlo=474][igazitas=left/]A brit reklámetikai hatósághoz (Advertising Standards Authority - ASA) fordult az élelmiszeróriás Tesco az Asda nyomtatott sajtóban és tv-reklámokban megjelent hirdetései miatt. A reklámokban az áruház "Nagy-Britannia hivatalosan legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel illette magát, amit a Tesco igencsak nehezményezett.
Az ügy kivizsgálása után az ASA helyt adott a panasznak és az állítás mellőzésére kötelezte az Asdát. A lánc nem értett egyet a döntéssel, s a The Grocer nevű ipari magazin felmérésére hivatkozott, melyben 8 kereskedő 33 termékét hasonlították össze egy éven keresztül. A versenyben 2004 júniusában hetedszer hirdették győztesnek az Asdát.
A Tesco érvelése szerint a magazin vizsgálata nem terjedt ki elég termékre, s nem elég reprezentatív, mivel nem vonta be az olcsó élelmiszerláncokat. Ezért a reklámokban használt "hivatalos" kifejezés sem helyén való.
Annak ellenére, hogy a jelzők mellőzésére kötelezték Nagy-Britannia második legnagyobb láncát, a 2005-ös évben is ők kerültek ki győztesen a The Grocer felméréséből.
Az Asda marketing igazgatója szerint a Tesco reklamációja időpazarlás volt. Ennek ellenére a vállalat megígérte, hogy a jelenlegi - immáron a nyolcadik győzelme után - nem fogja magát úgy hirdetni, mint a "zsinórban hetedszer" a legolcsóbb szupermarket".
Menedzsment Fórum
Szuperlativuszok miatt panaszkodik riválisára a Tesco
A túlzó jelzők használata miatt reklamált a Tesco, így ellenfele a brit Asda a jövőben nem élhet a "Nagy-Britannia legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel.