2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly mintegy 1,3 millió TIR igazolványt kezelt a vámhatóság, amivel kapcsolatban összesen 25 nem magyar közúti fuvarozó tett panaszt a vám- és pénzügyőrségnél és a Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesülete (IRU) vámbizottságánál - mondta Nagy János, országos vámparancsnok sajtótájékoztatón hétfőn, Budapesten.

Néhány külföldi fuvarozó cég azt kifogásolta, hogy TIR okmányokkal rendelkező fuvarozókat egy-két magyar-román határállomáson, a TIR-igazolványok lefordítását követelve a vámügynökséghez, illetve a határspeditőrökhöz irányítottak, ami nem csak meghosszabbította, de költségesebbé is tette a határátkelést.

Az országos vámparancsnok megerősítette, hogy az Európai Bizottság nem folytat vizsgálatot a vámhatóság ellen, csak tájékoztatást kért. A VPOP válaszában közölte: a magyar vámhatóságok a TIR-egyezmény szabályai szerint jártak el. Nagy János kifejtette: a VPOP a TIR igazolványokat - az egyezménynek megfelelően - angol, magyar vagy a szomszédos ország nyelvén fogadja el, s csak akkor kér fordítást, ha ezek közül egyik sem áll rendelkezésre.

A problémák 2004 nyarán jelentkeztek, aminek vélhető oka, hogy Magyarország csatlakozott az EU-hoz, és a magyar-román határszakasz egyúttal az unió külső határa is lett. A múlt év szeptember végén az IRU szakemberei bejárást tartottak a panaszok kapcsán érintett határállomásokon, és a VPOP ígéretet tett a TIR-egyezmény szerinti gyorsított vámkezelések végrehajtására. Nagy János utalt arra, hogy a VPOP-hoz beérkezett két tucatnyi panasz mindegyikét alaposan kivizsgálták, ám nem találták azokat megalapozottnak.

Hinfner Miklós, az IRU megbízásából, a TIR-igazolványok egyedüli magyarországi kiadójának, az MKFE-nek a főtitkára emlékeztetett arra, hogy az IRU érdekképviseleti szerv, amelynek kötelessége kivizsgálni a tagországok fuvarozóinak panaszait. A következő lépésként Martin Marmy, az IRU főtitkára május elején Budapestre látogat, ahol az ügy tisztázása céljából találkozik Nagy János vezérőrnaggyal. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
A TIR-egyezmény szerint járnak el a vámosok
60 ezer euró garanciát ér a TIR-igazolvány

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!