A változások első lépései egy nagyobb volumenű átalakítás-sorozatnak, melyet a WSJ anyacége, a Dow Jones & Co. indított el a sokat utazó nemzetközi olvasói és hirdetői igényeihez alkalmazkodva. Ezekkel az átalakításokkal a WSJ évente 17 millió dollárt tervez megspórolni a jövő évtől kezdődően.
A WSJ főszerkesztője, Raju Narisetti egy szerkesztői levélben tájékoztatta az olvasókat az újratervezett újság, melyet "kompaktnak" neveznek, mélyebb hangvételű, elemző cikkeket és rövidebb anyagokat tartalmaz majd, illetve sokkal több színnel, és új betűképpel (Exchange) jelenik meg. Úgy terveztük meg az európai kiadást, hogy olvasóinknak sokkal könnyebb legyen megtalálni a számukra szükséges információkat, írta a főszerkesztő jegyzetében.
Az ázsiai verzióban megjelent szerkesztői levélben megnyugtatták olvasóikat, hogy továbbra is kiváló minőségű híreket és kommentárokat fognak közölni, értesült az MSNBC.
Számos egyéb kiadvány lecsökkentette méreteit az utóbbi időben, ezzel válaszolva a magasabb nyomdaköltségekre és azon felmérésekre, miszerint az olvasók szívesebben forgatják a kisebb újságokat.
A Hong Kongban kiadott ázsiai mutáció, melyet 1976-ban alapítottak, személyzeti változásokról is számot adott. Peter Stein, a korábbi ügyvezető, a Hong Kong-i iroda vezetője lett, közölte az gazdasági napilap hasábjain. Az új ügyvezető Ann Podd lesz, aki korábban a New York Daily News-nál üzleti szerkesztői pozíciót töltött be.
A WSJ amerikai kiadása is csökkenti méreteit, közölte a Dow Jones. A kiadvány mérete ezzel a lecsökkentéssel meg fog egyezni olyan egyéb lapokéval, mint a Los Angeles Times, The Washington Post and USA Today.
Kapcsolódó anyagok:
Megszabadul a Bertelsmann amerikai lapérdekeltségeitől