2010. július 9. 06:09

A francia Renault autógyár az első félévben 21,6 százalékkal növelte eladásait, meghaladva az autógyártás globális piacának 16 százalékos, és a nagy versenytárs PSA Peugeot Citroen 17 százalékos növekedését.

A Renault mellett a Dacia, a Lada, a Nissan és a Renault Samsung Motors márkában is érdekelt társaság összesen 1,3 millió járművet - személygépkocsit és kisteherautót - értékesített, világpiaci részesedése így 0,2 százalékponttal 3,9 százalékra emelkedett. A cég csütörtöki közleménye szerint a Renault modellekből 19,9 százalékkal több kelt el, mint a válságos tavalyi első félévben, a romániai központú Dacia eladásai 18,2 százalékkal nőttek, a dél-koreai Renault-Samsung Motors gyártmányaiból pedig 61 százalékkal többet adtak el.

Az értékesítés növekedése és a piaci terjeszkedés ellenére a cég várhatóan veszteséggel zárja az első félévet, főként a japán Nissanban és a Ladákat gyártó orosz Avtovazban birtokolt részesedésből fakadóan.

A kilátások azonban az év második felére jók, a nagy feltörekvő államokban indult fellendülés hatására a világpiac 8 százalékkal bővülhet az idén a tavalyihoz képest, és a világméretű gazdasági válság enyhülésének hatására még a roncsprémium programok kifutása miatt hanyatló európai piacon is mérsékeltebb, 8 százalékos lehet a visszaesés, szemben a korábban valószínűsített 10 százalékkal - közölte a társaság.

MTI