Az ACNielsen piackutató cég legfrissebb felmérése szerint tovább koncentrálódott a kiskereskedelmi üzlethálózat a múlt évben. Egyre jobban előtérbe kerülnek a hipermarketek és a diszkont üzletláncok.
A magyar vásárlók közel 40 százalékánál nem meglepő módon legfontosabb választási szempont az ár. Hasonlóan nagy szerepe van a bolt kényelmes megközelíthetőségének, az akcióknak, a friss és megbízható áruknak és a bolt tisztaságának is. A kiskereskedelmi boltok száma csökkenő tendenciát mutat 2001 óta, tavaly ez a szám közel 24 ezer volt. Az utóbbi három évben közel 2500 kisbolt szűnt meg.[ajanlo=143][igazitas=left/]
A nagyáruházak, hipermarketek az elmúlt esztendőben a teljes élelmiszerforgalom 26 százalékát, a teljes vegyi áru forgalomnak a 36 százalékát tették ki, miközben 2004 végén összesen 77 ilyen jellegű üzletet tartottak számon. A jelenleg is érzékelhető kiskereskedelmi hanyatlás a hipermarketek térnyerése miatt zajlik. A magyar élelmiszerüzletek típusának megoszlása Magyarországon ma leginkább a nyugat-európai országok 1990-es átlagára hasonlít.
Menedzsment Fórum
Tarolnak a hipermarketek a hazai kiskereskedelemben
Az ACNielsen piackutató cég legfrissebb felmérése szerint tovább koncentrálódott a kiskereskedelmi üzlethálózat a múlt évben. Egyre jobban előtérbe kerülnek a hipermarketek és a diszkont üzletláncok.