3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Stagnált az akciós újságok piaca 2005. első félévében. A hipermarket és cash&carry üzletek kiadványaiban főleg a non-food termékek kapnak helyet, míg a szupermarketekben, diszkontokban és drogériákban ezek aránya lényegesen alacsonyabb. Az akciózott, s hirdetett FMCG termékek háromnegyede az élelmiszer kategóriákból kerül ki.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A Gfk először 2003-ban publikált adatokat az akciós újságokról, s az elmúlt két és fél év során folyamatosan monitorozza a piacot. 2005 első felében a kiadott akciós lapok száma stagnált, és a hirdetett termékek száma egyes kategóriákban csökkent.

Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a kereskedők a hirdetett termékek száma helyett nagyobb hangsúlyt fektetnek az átláthatóbb és strukturáltabb megjelenésre. Az akciós lapok disztribúciója is egyre kifinomultabb.

A hipermarket és cash&carry kiadványokban a legnagyobb - akár 50 százalékos - hányadot a non-food termékek teszik ki. Jellemző a szezonális akciós újságok megjelenése, különösen iskolakezdéskor, karácsonykor, szilveszterkor és húsvétkor.

Egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a szürethez kapcsolódóan hazai és külföldi pincészetek nemes borai mellett a nélkülözhetetlen kiegészítőket (sajt, poharak) is bemutató igényes kiadványok.

Kategória Százalékos arány
Italok 25,3
Húsáruk 22,7
Tartós élelmiszerek 12,0
Tejtermékek 11,5
Édességek, kekszek 9,3
Zöldség, gyümölcs 9,1
Egyéb konzerváru 4,2
Péksütemények 2,5
Növényi zsírok és olajok 2,0
Többi frissáru 0,9
Gyermek-/bébiételek 0,5
Akciós újságokban hirdetett élelmiszer
-kategóriák, 2005. első félév

A szupermarketek, diszkontok, drogériák és vegyesboltok akciós újságjaiban is megtalálhatók a non-food termékek, de lényegesen (10-20 százalék) kisebb arányban.

A láncok akciós újságjaik megjelenésének időpontját általában a versenytársak újságjainak megjelenéséhez igazítják, és tekintettel a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira, érvényességük általában két hétvégét is felölel.

A saját márkás termékek jelenléte az akciós újságokban egyre hangsúlyosabb, bár az idei év első felében e tekintetben is stagnálás volt megfigyelhető. Általánosságban igaz, hogy az első hat hónapban mindig több saját márkás termék jelenik meg az akciós újságokban, mint július-december viszonylatában. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.

Az akciós újságokban hirdetett FMCG termékek 75 százalékos arányban az élelmiszerkategóriák, 25 százalékos arányban pedig a vegyi áruk kategóriáiból kerülnek ki. Az élelmiszerek közül hagyományosan az italokat hirdették legtöbbet a kereskedők, második helyen a húsáru áll, a rangsorban harmadik helyét pedig stabilan őrzi a tartós élelmiszer (mint például cukor, cereáliák, gabonakészítmények stb.). A vegyi áruk közül legnagyobb (mintegy 50 százalékos) arányt a kozmetikai termékek teszik ki, őket követik a mosó- és tisztítószerek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!