TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Az internetes tartalomszolgáltatás, mely Magyarországon is a legelterjedtebb on-line üzleti megoldás változatlanul keresi azt a modellt, mely biztosíthatja jövedelmezőségét. Jelenleg az on-line tartalomszolgáltatók 80 százaléka nem termel profitot. Mindez fokozott súllyal került elő most, mikor az internetes vállalkozások elvesztették a befektetők kegyeit.

Az internetes tartalomszolgáltatás, mely Magyarországon is a legelterjedtebb on-line üzleti megoldás változatlanul keresi azt a modellt, mely biztosíthatja jövedelmezőségét. Jelenleg az on-line tartalomszolgáltatók 80 százaléka nem termel profitot. Mindez fokozott súllyal került elő most, mikor az internetes vállalkozások elvesztették a befektetők kegyeit.

Miközben az internetes tartalomszolgáltatás változatlan népszerűségnek örvend, a legtöbb ilyen vállalkozás jövője kétséges. Ennek legfőbb oka, hogy nem alakult ki egyetlen olyan modell sem, mely alapján biztosítható volna a tartalomszolgáltatók megfelelő bevétele.

Miután az előfizetésen alapuló on-line tartalomszolgáltatás koncepciója már évekkel ezelőtt megdőlt, a szolgáltatók számára lehetséges bevételi forrásként a hirdetés, az e-kereskedelem és a tartalom továbbértékesítése maradt. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy önmagában egyik bevételi forrás sem alkalmas arra, hogy eltartson egy tartalomszolgáltatót.

A Forrester Research jelentése szerint a legfejlettebb internetes piacok közé tartozó Egyesült Államokban is mindössze a tartalomszolgáltatók 23 százaléka nyereséges, ugyanakkor további 55 százalékuk számít rá, hogy az idén nyereségessé válnak.

Az amerikai tartalomszolgáltatók bevételének 67 százaléka még mindig a hirdetésekből származik. Miközben a tartalomszolgáltatók összbevétele a mai 7 milliárd dollárról 2005-re 40 milliárd dollárra növekszik, a hirdetések dominanciája továbbra is megmarad.

Az előfizetésből nyert bevételek a következő években is stagnálnak majd, megmaradva a jelenlegi 3 százalékos szinten. Nem növekednek jelentősen a hírügynökségi tevékenységből származó bevételek sem (12>13 százalék). Ezen a piacon csak a valóban rendkívül nagy értékű tartalmat szolgáltató webhelyeknek van esélye. Bár az e-kereskedelem egészséges növekedése a következő években is várható, a forgalomnak csak töredékét bonyolítják majd a tartalomszolgáltatók. Több felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók többsége szívesebben vásárol közvetlenül a kereskedők oldalain. (Viszonylag kedvezőbb helyzetben vannak az olyan webhelyek - pl. hobby site-ok, melyek közvetlenül tartalmukhoz kapcsolódó árucikkeket tudnak kínálni.)

A tartalomszolgáltatási piac szereplőivel folytatott interjúk során a Dotkom Internet Consulting munkatárasai meggyőződhettek róla, hogy idehaza még mindig a hirdetés - azon belül is a bannerek (hirdetési csíkok) - adják a tartalomszolgáltatók bevételének csaknem 90 százalékát. Mivel azonban a jövőben az internet penetráció lényeges növekedése, illetve az on-line hirdetéseket igénybe vevőkör bővülése várható, nem beszélhetünk még az internetes hirdetési piac penetrációjáról. A hazai e-kereskedelem fejletlensége miatt innen jelentősebb bevételek nem remélhetők. A hagyományos hírügynökségeken (MTI, napilapok) kívül ugyanakkor megjelentek olyan új tartalomszolgáltatók (www.prim.hu, www.port.hu, www.econet.hu ), melyek internetes portáloknak kínálnak specializált tartalmat (informatika, kulturális programok, gazdasági hírek)

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.