Általában elmondható, hogy anyagilag azok jártak a legjobban, akik hipermarketekben, távol-keleti üzletekben, használtruha üzletekben és utcai árusnál szerezték be az öltözködésükhöz szükséges alsó- és felsőruházati cikkeket, illetve cipőket. A látszólag még mindig komolyan árérzékeny vásárló háztartások 2004-ben a ruházati termékeket legnagyobb mennyiségben utcai árusoknál és piacon szerezték be (26 százalék). Ezenkívül előnyben részesítették a sokat emlegetett távol-keleti üzleteket - az értékesített árucikkek mennyiségének 20 százaléka fogyott ebben a bolttípusban. Az értékrészesedés szempontjából vezető ruházati szaküzletekben (24 százalék) csupán minden hetedik termék (az összesen értékesített termékek 14 százaléka) került eladásra.
Az utcai árusoknak és piacoknak az országos átlagnál nagyobb szerep - meglepő módon - a tehetősebb észak- és a dél-nyugati régióban jut mind az értékesítés mennyiségét, mind pedig a forgalmazott értéket tekintve. Az észak-keleti régióban a legtöbb ruházati ipari árucikk hipermarketekben fogy. Ennek a csatornának főleg a mennyiségi, de a teljes piacból való értékrészesedése is szembeötlően magasabb az országos átlagnál ebben a térségben.
Menedzsment Fórum
Tavaly 344 milliárd forintot költöttünk ruhára
A magyar háztartások évről évre egyre több ruházati terméket vásárolnak. Legtöbbet felsőruházatra költünk, s legszívesebben még mindig utcai árusoknál és piacon szerezzük be a szükséges darabokat.