3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

174 milliárdos reklámköltés volt 2012-ben az MRSZ által készített felmérés szerint. A legnagyobb részt továbbra is a televíziós költések adják, az online kampányok ugyanakkor megelőzték a DM-et.

A Médiapiac 2013 konferencián ismertették az MRSZ vezetői a tavalyi reklámköltési adatokat, melyekből az derült ki, hogy 3 százalékkal csökkent a hirdetésekre költött összeg az egy évvel korábbiakhoz képest. Míg 2011-ben még a 180 milliárdot közelítette az érték, addig tavaly 174,3 milliárdos költést mértek.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, és Hivatal Péter, az MRSZ alelnöke prezentációjában elmondta, hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is a net-net költéseket összegezték az egyes médiatípusok szerint. A legtöbb médiatípus esetén auditált adatok alapján születtek meg a számok, ahol az auditált adatok beszerzésére nem volt lehetőség, ott szakértői becslések szolgáltak a reklámköltés kalkulációjának alapjául.

A legtöbb pénzt, közel 49 milliárdot a hirdetők még mindig a tévékben költenek el, ám itt volt az egyik legnagyobb a visszaesés, hiszen ezúttal is 10 százalék felett szűkült a piac. Közel ekkora mértékben csökkent a nyomtatott sajtóban elköltött összeg is, mely tavaly 37 milliárd forintot tett ki. Miközben a direkt marketingre fordított pénz gyakorlatilag stagnált, addig - legalábbis a most közzétett adatok alapján - jelentősen, majd 20 százalékkal nőtt az online reklámpiac. (Az adatot a nagy médiavállalkozások által közzétett eredmények után érdemes áttekinteni – a szerk.)


Az állami megrendelések megugrása ellenére is vissza tudott esni a közterületi reklám, míg a mérések kiszélesítése miatt óriási növekedést mértek a rádiós reklámok esetében. A reklámköltés mérésének módszertanában az idei év több újdonsággal is szolgált: idén először került be önálló méréssel a reklámtortába a direkt marketing. Újdonság a korábbi évekhez képest, hogy az adatok túlnyomó többségének alapját társszövetségi mérések szolgáltatták, valamint az is, hogy idén pontosabban történt az eszközök közötti átfedések kiszűrése, áll az MRSZ által publikált közleményben.


A módszertani különbségek okán a korábbi évek számaival történő összehasonlítás teljesen pontos képet nem ad, ám a piaci részesedések így is jó képet mutatnak a reklámpiac jelenlegi helyzetéről. Az MRSZ célja, hogy a következő években az idei módszertan megszilárduljon, így pontos trendek, piaci folyamatok is megállapíthatóak lesznek a kommunikációs iparágra. Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke hozzátette: "A korábbi évekhez való adatalapú hasonlíthatóság hiányában is megállapítható a reklámtorta csökkenése. Ez nem meglepetés – a reklámiparnak megváltozott piaci körülményekhez kell alkalmazkodnia. Az elmúlt évek bizonyították, hogy az iparág rugalmasan reagált az új helyzetre, a reklámköltések átstrukturálása és átrendeződése figyelhető meg. Ezek a változások egyben új, inspiratív lehetőségeket is rejtenek az iparág számára."

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!