Gondolt már arra, milyen kellemes lenne, ha kedvenc foteljében üldögélve, csak egy távkapcsoló gombjait nyomkodva rendelhetné meg a tv képernyőjén reklámozott termékeket? A tengerentúlon már elkezdődött távkapcsoló-függők meghódítása.
Egyik kezünkben egy hűs üdítő, másikban a távkapcsoló. Sokak számára ez az ideális pihenés két alapvető kelléke, no meg egy nagy képernyős televízió készülék. Az otthonülő, műsor-, és távkapcsoló-függő fogyasztó egyre nagyobb célcsoport, melynek megnyerése sarkalatos pont a kiskereskedelem számára. Az Egyesült Államokban már számos televízió csatorna teszteli azt az alkalmazást, melynek segítségével a nézők egy szempillantás alatt vásárlóvá válhatnak. A t-commerce (t-kereskedelem) névre keresztelt eljárás néhány éven belül a tengerentúlon elérhetővé válik minden háztartás számára.
[ajanlo=182][igazitas=left/]A tv-shop megoldások már közel 20 éve hódítanak, hatékonyságuk azonban még mindig kérdéses. Sokan lusták a telefon felemelésére vagy arra, hogy keressenek egy papírdarabot, amire lefirkanthatják a vásárlandó termék adatait, internetes elérhetőségét. A t-commerce új vásárlási alternatívája egy csapásra orvosolná ezeket a problémákat.
A vásárlói magatartás folyamatosan változik. Egyre több azoknak a száma, akik otthonról rendelnek akár katalógusból vagy a hálón keresztül, így a kiskereskedelem is kénytelen új megoldásokat keresni, hogy ne veszítse el fogyasztóit. A tesztelés alatt álló rendszerek működési elve hasonló. A vásárló megnyom a távkapcsolón egy gombot, és végigmegy a felkínált lehetőség listáján, így kiválasztva a kívánt termék méretét, a fizetés módját. A legtöbb rendszer esetében a megrendelő címe egy korábbi regisztráció alkalmával kerül a rendszerbe. A szolgáltatáshoz mindössze egy műholdas vagy digitális kábel kapcsolat szükséges.
A tesztelés a tv-shop jellegű csatornákon kezdődött egy éve, de már több adó is jelezte érdeklődését. A 33, főként természeti csatornát üzemeltető Discovery Communications sportolási és túra felszerelést hirdetne a Travel Channel vagy a FitTV programjaiba ékelve. Ezek a legkézenfekvőbb társítások, nyilatkozta a Discovery igazgatója.
A t-commerce bevezetésével kapcsolatban számos kétkedő is akad. A szkeptikusok véleménye szerint a rendszer jelenlegi formájában halálra van ítélve, mivel mindössze 50 millió háztartás rendelkezik a kívánt műholdas, illetve digitális rendszerrel, s kérdéses azok átjárhatósága is. A vásárlás biztonságának kiépítése ugyancsak sarkalatos pont. A kétkedők véleménye szerint azonban a legnagyobb akadály a távkapcsoló maga. A legtöbb amerikainak ugyanis fogalma sincs róla, hogyan működnek és mi célt szolgálnak a kapcsolón található gombok.
Menedzsment Fórum
Távkapcsolóval vásárol a jövő fogyasztója
Gondolt már arra, milyen kellemes lenne, ha kedvenc foteljében üldögélve, csak egy távkapcsoló gombjait nyomkodva rendelhetné meg a tv képernyőjén reklámozott termékeket? A tengerentúlon már elkezdődött a távkapcsoló-függők meghódítása.