3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ESMA vásárolhatja meg a 745 citylighttal rendelkező News Outdoort. A cég a Rupert Murdoch ausztrál médiamágnás tulajdonában lévő News Corporation közterületi vállalkozása. Közben a piacvezető Intermédia iránt a Multireklám, valamint az Europlakát tulajdonosa, a JCDecaux is érdeklődik, tudta meg a Világgazdaság.

Az ESMA Spanyol-Magyar Reklám Kft. vásárolhatja meg a News Corporation közterületi divíziója, a News Outdoor magyarországi érdekeltségét. Jason E. Senior, a News Outdoor regionális vezetője nem kívánt részleteket elárulni az ügylettel kapcsolatban, mondván, a tárgyalások még folyamatban vannak. Klupács Sándor, az ESMA stratégiai igazgatója sem erősítette meg értesüléseket, de nem is cáfolta azt.

A százmillió forintos forgalmú News Outdoor az óriásplakátoknál kisebb, kivilágított poszterek (citylightok) piacán a közepes vállalkozások közé tartozik: a cégnek 745 ilyen típusú, jó minőségű eszköze van, számos közülük fővárosi és vidéki bevásárlóközpontokban látható, mintegy kétharmaduk vidéken.

Az oszlopreklámok területén több mint harmincezer reklámfelülettel piacvezető ESMA a portfólióját szeretné bővíteni az üzlettel. A cég már korábban szerzett citylightokat, többek között Tescókban. Az ESMA ezek mellett értékesít más felületeket is. Ráadásul portfóliójuk az utóbbi időben rohamosan szélesedett: 2004-ben megvásárolta a helyi televíziókat összefogó Régió Média Kft.-t, az idén pedig megszerezte az egészségügyi intézményekben reklámfelületeket fenntartó UniCom Reklám Kft. 60 százalékát is. Az ESMA tavaly nettó 4,3 milliárd forintos értékesítési árbevételt ért el, miközben adózott eredménye 930 millió forint volt.

A piac még jobban átalakulhat, ha a citylightok piacán első számú szereplőnek számító Intermédiának esetleg új tulajdonosa lesz. Információink szerint a Multireklám és az Europlakát tulajdonosa, a JCDecaux is érdeklődik a cég iránt. A legtöbb ilyen típusú felülete az Intermédiának van, míg a második helyen a Multireklám áll. Előbbinek 6895, utóbbinak pedig 2685 citylightja van. A tét nagy, aki ugyanis megvásárolja a céget, az 50 százalék feletti részesedést szerez ezen a piacon.

A tavaly 4,7 milliárd forintos bevételt elkönyvelő Multireklám Rt.-ben februárban Csányi Sándor, az OTP Bank Rt. elnök-vezérigazgatója a Bonitás 2002 Kft.-n keresztül 75 százalék plusz egy szavazatnyi tulajdonrészt vásárolt. Az Europlakát egyik tulajdonosa pedig Európa első számú közterületi reklámcége, a JCDecaux SA. Tombor András, a Multireklám vezérigazgatója nem kommentálta a Világgazdaság értesüléseit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!