2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Wal-Mart nagy-britanniai tapasztalatai azt mutatják, hogy ismeretlen terepen még az amerikai üzletlánchoz hasonló nagyságú vállalat is elbizonytalanodhat.

[ajanlo=323][igazitas=left/]Félelmetes versenytársa akadt a nagy-britanniai üzletláncoknak, miután 1999-ben a Wal-Mart megvásárolta az Asdát. A forgalom évi 10 százalékos átlagos növekedésével az Asda majdnem megduplázta piaci részesedését, lekörözte a J Sainsbury-t, és - a Tesco után - a második legnagyobb kiskereskedelmi üzlethálózattá bővült.

Mára a helyzet azonban megváltozott: miközben az Asda versenytársai teret nyernek, addig a Wal-Mart érdekeltségéhez tartozó lánc piaci részesedése visszaesett (16,5 százalékról 16,4 százalékra). Ezzel szemben a Tesco részesedése 27,9-ről 30,3 százalékra nőtt, derül ki a Taylor Nelson Sofres által júniusban nyilvánosságra hozott adatokból.

Márciusban az Asda eltávolította vezérigazgatóját, két fontosabb személyzeti átszervezést jelentett be, vezetőségi pozíciók százait számolta fel, továbbá 1200 dolgozót csoportosított át üzleteibe a kiszolgálás tökéletesítésére. Andy Bond, a cég szeptemberben megválasztott vezére azt ígérte, hogy újra növekedési pályára állítja a céget.

"Az Asda túlságosan bürokratikussá vált, a szükségesnél kiterjedtebb középvezetői bázissal rendelkezik, miközben az üzletekben gyakran kígyózó sorokban várakoznak a vásárlók" - állítja Bryan Roberts, az M+M Planet Retail elemzője. Az üzlethálózat egyik gyengesége még, hogy nincsenek kisebb szupermarketjei. Ugyancsak nagy érvágás az Asda-nak, hogy versenytársai, így a Tesco és a Sainsbury is - a Wal-Mart által korábban alkalmazott stratégiához hasonlóan - rendkívül alacsony árakkal csábítják a vásárlókat.

A Wal-Mart árbevétele 2004-ben meghaladta a 285 milliárd dollárt, amelyből az Asda forgalma 26 milliárd dollárt tett ki. A társaság azonban a nagy-britanniainál is súlyosabb problémákkal szembesül Németországban, ahol máig nem tudta megelőzni a főként kisebb üzleteket működtető Aldit és a Lidlt.

Az amerikai cég leginkább a gyorsan fejlődő piaccal rendelkező Ázsiában hódít. Valóságos aranybánya a cég számára Kína, ahol a gazdasági növekedés duplája (8 százalékon felüli) a nagy-britanniainak. A vállalat azt tervezi, hogy itt több mint duplájára növeli üzleteinek számát.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!