Míg a telekommunikációs cégek nagy lendülettel hirdetnek az ünnepek előtt, az élelmiszerek, szépségápolási cikkek reklámozása jelentős visszaesést mutat - írja a Világggazdaság
Meglepetéssel szolgál az idei karácsonyi reklámpiac a szakemberek számára. A várthoz képest visszaesést mutat az FMCG-termékek megjelenése a televízióban az ünnepek előtt, ezzel szemben a telekom cégek aktívabb reklámozásba fogtak. Az év végére összpontosítottak a pénzügyi szolgáltatók és az autótársaságok is.
A MindShare médiaügynökség ügyvezetője szerint a tavalyinál visszafogottabb költekezés jellemzi az FMCG-szektor egyes képviselőit. A szakember szerint ez főként annak tükrében meglepő, hogy a szupermarketek márkázott termékeikkel egyre nagyobb szeletet hasítanak a forgalomból. Csökkent a reklámok száma a gyógyhatású készítmények, az élvezeti cikkek és a szolgáltatások területén is. A november 15. és december 5. közötti időszakban a már említett szektorok mellett a szabadidős, a kereskedelmi, a tömegtájékoztató és a háztartási gépeket népszerűsítő reklámok száma mutatott növekedést .
Bognár Tamás, a PanMedia ügyvezetője szerint az FMCG-termékek reklámozásának csökkenése több dologra vezethető vissza. Véleménye szerint vélhetően elfogyott a szektor e célra elkülönített kerete, de a szakember az okok között említi az első számú médiafelület drágulását, valamint a fogyasztás idei évi megtorpanását is.
Minden korábbinál nagyobb bevételt könyvelhetnek el idén a televíziós piacon. Míg a Tv2 a reklámperc értékesítésben jeleskedett, addig az RTL az új, mozgó áras stratégiának köszönhetően számíthat a tervezettnél magasabb bevételre. A nettó árbevétel-növekedés mindkét társaság esetében meghaladja a 20 százalékot - számol be a Világgazdaság.
Telekommunikációs dömping a karácsonyi reklámpiacon
Míg a telekommunikációs cégek nagy lendülettel hirdetnek az ünnepek előtt, az élelmiszerek, szépségápolási cikkek reklámozása jelentős visszaesést mutat – írja a Világggazdaság.