2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a telekommunikációs cégek nagy lendülettel hirdetnek az ünnepek előtt, az élelmiszerek, szépségápolási cikkek reklámozása jelentős visszaesést mutat – írja a Világggazdaság.

Míg a telekommunikációs cégek nagy lendülettel hirdetnek az ünnepek előtt, az élelmiszerek, szépségápolási cikkek reklámozása jelentős visszaesést mutat - írja a Világggazdaság

Meglepetéssel szolgál az idei karácsonyi reklámpiac a szakemberek számára. A várthoz képest visszaesést mutat az FMCG-termékek megjelenése a televízióban az ünnepek előtt, ezzel szemben a telekom cégek aktívabb reklámozásba fogtak. Az év végére összpontosítottak a pénzügyi szolgáltatók és az autótársaságok is.

A MindShare médiaügynökség ügyvezetője szerint a tavalyinál visszafogottabb költekezés jellemzi az FMCG-szektor egyes képviselőit. A szakember szerint ez főként annak tükrében meglepő, hogy a szupermarketek márkázott termékeikkel egyre nagyobb szeletet hasítanak a forgalomból. Csökkent a reklámok száma a gyógyhatású készítmények, az élvezeti cikkek és a szolgáltatások területén is. A november 15. és december 5. közötti időszakban a már említett szektorok mellett a szabadidős, a kereskedelmi, a tömegtájékoztató és a háztartási gépeket népszerűsítő reklámok száma mutatott növekedést .

Bognár Tamás, a PanMedia ügyvezetője szerint az FMCG-termékek reklámozásának csökkenése több dologra vezethető vissza. Véleménye szerint vélhetően elfogyott a szektor e célra elkülönített kerete, de a szakember az okok között említi az első számú médiafelület drágulását, valamint a fogyasztás idei évi megtorpanását is.

Minden korábbinál nagyobb bevételt könyvelhetnek el idén a televíziós piacon. Míg a Tv2 a reklámperc értékesítésben jeleskedett, addig az RTL az új, mozgó áras stratégiának köszönhetően számíthat a tervezettnél magasabb bevételre. A nettó árbevétel-növekedés mindkét társaság esetében meghaladja a 20 százalékot - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!