Elsősorban protestáns templomok bólintottak rá arra a kérésre, hogy megnyissák ajtóikat Greenwald legújabb, 1,8 millió dolláros költségvetésű alkotása előtt. A világ legnagyobb kiskereskedelmi óriását kritizáló film (Wal-Mart: Az alacsony költségek magas ára) a vállalatnál alkalmazott alacsony bérek és a minimális egészségügyi biztosítások ellen próbál fellépni. 10 munkavállaló és kisebb boltok tulajdonosai mesélik el saját hányattatásaikat a vállalattal. Templomok mellett egyetemeken és közösségi házakban kívánják népszerűsíteni a céget igencsak lejárató filmet, írja az AdAge.
A nem mindennapi módszer úgy tűnik, sikeres. Máris megjelent az interneten egy rövidebb spot "Sam Walton-féle gospel" címen. A rövidke történetben egy házaspár érdeklődik szomszédjai felől, akik nemrég kaptak állás a Wal-Martnál, s azóta nem mutatkoztak a templomban. "Vajon még mindig imádkoznak?" - hangzik a költői kérdés, mire a férj a következőt feleli: "Csak azért, hogy véget érjen végre a műszak."
A történetet eddig mintegy 100 ezren töltötték le, s az interneten közkézen forgó kisfilmek közt az előkelő harmadik helyet szerezte meg egy amerikai listán. A film készítője beismeri, nem véletlen az egybeesés a spot és a film megjelenése között. Még mielőtt egyetlen kockát is felvettek volna, már beszélgettek arról, hogy alkotásukkal minden felekezeti csoportot megpróbálnak megszólítani.
A lelkes egyházi tisztviselők szerint elérkezett az idő, hogy fellépjenek a "wal-martizmusként" csúfolt tendencia ellen. A protestáns egyháznak 1,3 millió tagja van országszerte. Becslések szerint a filmet már a megjelenés napján mintegy 200 templomban fogják levetíteni.
Greenwald megkereste a hollywoodi stúdiókat is ötletével, ám véleménye szerint azért utasították vissza, mert félnek attól, hogy a DVD-forgalmazó Wal-Martot maguk ellen haragítják. A vállalat nemtetszését fejezte ki az alkotással kapcsolatban, főként azért, mivel a rendezőnek számos korábbi filmjét a wal-mart.com-on is árusítják.