A finn mobiltelefon-gyártó szerint a mobilra küldött termékinformáció kiterjesztheti az RFID-technológiát az ellátási láncon kívül az ügyfélszolgálat, a marketing, vagy a márkamenedzsment területeire is, írja a News.com. Például a hipermarketekben egy adott termék polcára elhelyeznek egy csipet, amely kedvezményre jogosító digitális kupont küld a telefonunkra. Vagy éppen a kilépésnél a mobilunkról olvashatják le a garanciális termékek jótállásához szükséges adatokat, így a jótállás külön sorbanállás nélkül érvényessé válik.
A szakértők szerint az RFID-funkció megjelenése a mobilokban elkerülhetetlen lépés. Beleillik ugyanis abba a folyamatba, melynek során az elmúlt néhány évben a mobiltelefon használatának fokozása érdekében egyre több vezeték nélküli leolvasóval lett felszerelve: elég csak a helymeghatározó rendszerre, a Wi-Fire, vagy az infravörös- és Bluetooth csatlakozókra gondolni.
A személyiségi jogok kérdése azonban még egy nagy akadály az RFID-azonosítás széles körű elterjedésében. A fogyasztói jogok képviselői amiatt aggódnak, hogy hamarosan egy egész titkos rádiófrekvenciás azonosító-hálózat figyeli majd a vásárlók minden mozdulatát, ugyanakkor ez jelenleg technikai okokból képtelenségnek számít. Az aggodalmak eloszlatásán azonban mind a piaci szereplők, mind az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság gőzerővel dolgozik.
(Menedzsment Fórum)
Termékazonosításra is alkalmas mobilt fejleszt a Nokia
A rádiófrekvenciás azonosításban (RFID) nem csak a kereskedők, de az eszközgyártók is fantáziát látnak. A Nokia éppen ezért olyan fejlesztésekbe fogott, melyekkel saját mobilunkra is lehívhatjuk a megvásárolni kívánt termékkel kapcsolatos tudnivalókat.