"Átláthatatlan a weblap", "Nem találni semmit sem", "Idejétmúlt a design", "Nem megfelelő a kommunikáció", ilyen és hasonló kijelentésekkel már számos vállalatnak kellett szembesülnie honlapja működtetése közben. Míg a bakik egy része csak jelentős befektetésekkel orvosolható, mások egyszerű odafigyeléssel kiküszöbölhetők lennének.
Határozzuk meg a célokat
Talán kézenfekvőnek tűnik, sokan azonban nem tudnak válaszolni arra a kérdésre, miért is készített cégük saját weblapot. Még nagyobb bajban vannak alkalmazottak és vezetők egyaránt, ha a három legfontosabb célt kell meghatározni, amit el szeretne érni a vállalat a honlap létrejöttével. Talán itt az ideje, hogy küldjön a management egy emlékeztetőt dolgozóinak, mit is szeretne elérni az internet meghódításával. De nem elegendő, ha meghatározzuk a főoldal céljait, minden egyes aloldal esetében meg kell ezt tenni.
Fő a szervezettség
Nem elegendő, ha tisztában vagyunk az elérendő célokkal, meg kell határozni a felelősöket is, különválasztva a műszaki és a tartalmi elemeket. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy betegség vagy szabadságolás idején is legyen egy helyettes, aki karbantartja az oldalt. Ha már tisztában vagyunk a személyi háttérrel, kialakíthatók a munkafolyamatok. Meg kell állapítani, milyen rendszerességgel kerül fel új információ az oldalra, mennyi időt vesz igénybe a feltöltés, illetve hogyan mérhető a befektetés megtérülése.
Külcsín és belbecs
Jóval fontosabb az oldal gyors letölhetősége, mint a legújabb grafikai megoldások alkalmazása. Nem elhanyagolható a szépség, de egy 60 másodperces letöltés látogatók ezreit kedvetlenítheti el.
Térkép, térkép, térkép
Jó dolog, ha honlaptérkép segít az eligazodásban, azonban ne feledkezzünk meg a frissítésről sem.
Fogyasztói tesztek
Az oldal tökéletesen áttekinthető lehet a dolgozók számára, ez azonban közel sem jelenti azt, hogy első pillantásra bárki eligazodna rajta. Mindig teszteljük az újításokat a felhasználókon, megéri! Nincs szükség reklámcégre, mely elvégzi helyettünk a feladatot,elengedő 10-12 ember is, hogy valóban lássuk, mi a rendszer hibája és erénye.
Fogyasztói kategóriák
Minden fogyasztó más és más, ezért ne várjuk, hogy ugyanazt keressék a honlapon. Állítsunk fel néhány nagyobb kategóriát, s próbáljuk kielégíteni e csoportok igényeit. Vezessük őket oldalról oldalra. Ily módon a látogatók 80-90 százaléka potenciális visszatérő fogyasztó lehet.
Menedzsment Fórum
Tippek a céges honlap felfuttatásához
A vállalati weblapok jelentősége a fogyasztói szokások átalakulásával egyre inkább felértékelődik. Némi odafigyeléssel anyagi áldozat nélkül kiküszöbölhetők a kisebb gondok.