3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalati weblapok jelentősége a fogyasztói szokások átalakulásával egyre inkább felértékelődik. Némi odafigyeléssel anyagi áldozat nélkül kiküszöbölhetők a kisebb gondok.

"Átláthatatlan a weblap", "Nem találni semmit sem", "Idejétmúlt a design", "Nem megfelelő a kommunikáció", ilyen és hasonló kijelentésekkel már számos vállalatnak kellett szembesülnie honlapja működtetése közben. Míg a bakik egy része csak jelentős befektetésekkel orvosolható, mások egyszerű odafigyeléssel kiküszöbölhetők lennének.

Határozzuk meg a célokat

Talán kézenfekvőnek tűnik, sokan azonban nem tudnak válaszolni arra a kérdésre, miért is készített cégük saját weblapot. Még nagyobb bajban vannak alkalmazottak és vezetők egyaránt, ha a három legfontosabb célt kell meghatározni, amit el szeretne érni a vállalat a honlap létrejöttével. Talán itt az ideje, hogy küldjön a management egy emlékeztetőt dolgozóinak, mit is szeretne elérni az internet meghódításával. De nem elegendő, ha meghatározzuk a főoldal céljait, minden egyes aloldal esetében meg kell ezt tenni.

Fő a szervezettség

Nem elegendő, ha tisztában vagyunk az elérendő célokkal, meg kell határozni a felelősöket is, különválasztva a műszaki és a tartalmi elemeket. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy betegség vagy szabadságolás idején is legyen egy helyettes, aki karbantartja az oldalt. Ha már tisztában vagyunk a személyi háttérrel, kialakíthatók a munkafolyamatok. Meg kell állapítani, milyen rendszerességgel kerül fel új információ az oldalra, mennyi időt vesz igénybe a feltöltés, illetve hogyan mérhető a befektetés megtérülése.

Külcsín és belbecs

Jóval fontosabb az oldal gyors letölhetősége, mint a legújabb grafikai megoldások alkalmazása. Nem elhanyagolható a szépség, de egy 60 másodperces letöltés látogatók ezreit kedvetlenítheti el.

Térkép, térkép, térkép

Jó dolog, ha honlaptérkép segít az eligazodásban, azonban ne feledkezzünk meg a frissítésről sem.

Fogyasztói tesztek

Az oldal tökéletesen áttekinthető lehet a dolgozók számára, ez azonban közel sem jelenti azt, hogy első pillantásra bárki eligazodna rajta. Mindig teszteljük az újításokat a felhasználókon, megéri! Nincs szükség reklámcégre, mely elvégzi helyettünk a feladatot,elengedő 10-12 ember is, hogy valóban lássuk, mi a rendszer hibája és erénye.

Fogyasztói kategóriák

Minden fogyasztó más és más, ezért ne várjuk, hogy ugyanazt keressék a honlapon. Állítsunk fel néhány nagyobb kategóriát, s próbáljuk kielégíteni e csoportok igényeit. Vezessük őket oldalról oldalra. Ily módon a látogatók 80-90 százaléka potenciális visszatérő fogyasztó lehet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!