Töretlennek tűnik a hipermarketek hazai térhódítása: 2004-ben tizenkét üzlettel 76-ra bővült a hazai üzletek száma. A piaci versenyt jelzi, hogy a három Magyarországon jelen lévő nagy szereplő mindegyike hozzájárult a növekedéshez - írja a Napi Gazdaság.
Az idén tizenkét hipermarkettel bővült a hazai kiskereskedelmi piac, míg tavaly összesen hetet adtak át, 2002-ben pedig kilencet. Négyzetméterben azonban jóval kisebb volt a fejlődés az elmúlt évinél és a tavalyelőttinél, ugyanis a leggyorsabban fejlődő lánc, a Tesco - amely a tizenkettőből kilencet adott ebben az évben - a kis alapterületű, átlagosan 3000 négyzetméteres üzletek fejlesztésére koncentrált.
Mindent összevetve ebben az évben nagyjából 50-60 ezer négyzetméterrel bővült a hazai hipermarketek félmillió négyzetméteres összterülete. Az Auchan egy üzlettel gyarapította hálózatát, így jelenleg kilencet működtet, főként Budapesten és a főváros agglomerációjában. A Cora idén ugyancsak egy áruházat adott át. Korábbi tervei szerint magyar hálózatát belátható időn belül 9-10 tagúra fejleszti - számol be a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok
Folytatódik a területfoglaló plázahadjárat
Megnyitott az ország ötvenedik bevásárlóközpontja
Megnyílt a 40. Tesco
Tizenkét hipermarketet nyitottak az idén
Töretlennek tűnik a hipermarketek hazai térhódítása: 2004-ben tizenkét üzlettel 76-ra bővült a hazai üzletek száma. A piaci versenyt jelzi, hogy a három Magyarországon jelen lévő nagy szereplő mindegyike hozzájárult a növekedéshez.