"A következő hat hónapban 15 újabb egységet létesítünk, a cél négy éven belül 120 üzletből áló hálózat kialakítása" - mondta Klostermann. A Plus által 2006 végéig tervezett romániai befektetések összege eléri a 200 millió eurót - olvasható a HotNews.ro internetes portálon.
A cég olyan városokban alakítja ki kereskedelmi központjait, amelyeknek legalább 30 ezer lakója van. Az üzletek felépítése és berendezése - az áruellátás nélkül - egyenként átlagosan 1,5 millió euróba kerül.
"A stratégiánk lényege az, hogy a boltokat a városok belső területén, a lakónegyedek közelében helyezzük el" - emelte ki a vezérigazgató. "Az ország egyetlen régióját sem kerüljük el" - tette hozzá.
Az egységekben összesen mintegy ezerféle terméket árusítanak majd, élelmiszert, egyéb cikkeket és elektronikai berendezéseket egyaránt. A feltörekvő cég elsődleges versenytársai Romániában a Rewe társaság által üzemeltetett Penny Market és a miniMax Discount lesz.
"Azt gondolom, hogy a nagy számú üzlet, amellyel debütálunk a piacon rövidesen meghozza számunkra a sikert" - mondta Klostermann. A Tengelmann 16 országban van jelen, összesen mintegy 7 300 üzlettel rendelkezik, eladásai évente 27 milliárd euró körül vannak. Románia a kilencedik ország, ahol a cég a Pluson keresztül jut el. A Plus eladásai évente 8,5 milliárd eurót tesznek ki.
A Plus a Tengelmann Csoport tagjaként 1992. augusztus 13-án nyitotta meg első hazai üzletét Tatabányán. Mára Budapesten és az ország 86 városában működteti diszkont hálózatát, mára már 160 üzlettel rendelkezik országszerte.
A Tengelmann Csoportot 1867-ben alapította Wilhelm Schmitz-Scholl. A vállalat kezdetben kávépörköléssel foglalkozott. A csoport tulajdonában Magyarországon a Plus Élelmiszer Diszkont Kft.-n kívül az OBI Barkácsáruházak Kft. valamint az Interfruct Kft. áll.