Az autógyártó a múlt héten jelentette be, hogy hat németországi üzemében termelési költségeit - egyebek között a bérköltségei csökkentésével -1,3 milliárd euróval akarja mérsékelni. A megtakarítás legnagyobb részét az anyagbeszerzésekből tervezik, részleteket azonban nem tudni. A vállalat a következő három évben összesen 10 milliárd euróval akarja visszafogni költségeit.
Az autógyár vezetése ezzel összefüggésben arra szólította fel a dolgozóit, hogy mondjanak le egyes juttatásokról: a munka közben tartott pihenőidőre járó pénzről, a szakképzettségi pótlékról és a betegség idejére járó vállalati táppénzről, idézte a Handelsblatt hétfői száma a terveket.
Az MTI úgy tudja, a konszern üzemi tanácsának szeptember 26-ig kell döntenie, ellenkező esetben a Golf új terepjáró változatát, a Marrakescht Portugáliában fogják összeszerelni, ezer németországi munkahelyet sodorván veszélybe.
A Spiegel vasárnapi számában megjelent információk szerint az autógyár elsősorban németországi munkahelyek megszüntetését tervezi a következő években, egy jelenleg még nem publikus átalakítási terv keretében. A vállalatot ugyanis az elmúlt időszakban a relatív magas német bérköltségek éppen úgy sújtották, mint az erős euró, amelyek következtében több - elsősorban ázsiai - versenytárssal szemben lépéshátrányba került.
Az Automobilwoche úgy tudja, hogy a Volkswagen kasseli, braunschweigi és hannoveri részegységeket gyártó üzemeit vennék górcső alá. A korábbi hírek arról szóltak, hogy a lépések leginkább a wolfsburgi anyaüzemet érintenék, ahol ötvenezren dolgoznak.