A közlemény szerint a Vodafone a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomag és a "Vodafone 90-800" tarifacsomag mellé választható "Hétvégi és Esti opció" egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival tévesztette meg a fogyasztókat.
A GVH megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat, írja az MTI.
A hivatal versenytanácsa megállapította: a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított akkor, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott; az akció lejártával a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomagot automatikusan "VitaMax Uno" díjcsomagra módosítja; s az akció csak a vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.
A bírság összegének meghatározása során a versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben három olyan versenyfelügyeleti eljárás indult fogyasztók megtévesztése miatt, ami jogsértés megállapításával zárult - áll a közleményben.