[ajanlo=101][igazitas=left/]Megváltoznak a légterek jellemzői, a légiforgalmi eljárások, a bevezető és kivezető irányok, emellett új le- és felszállási útvonalakat is bevezetnek a Budapest körzetének légterében. Az új szabályozás révén biztonságosan és rugalmasan növekedhet tovább a fővárosi repülőtér légiforgalma, ráadásul a késések is ritkulhatnak.
A változások - bár kihatással lesznek Budaörs, Farkashegy, Hármashatárhegy, valamint Dunakeszi repülőterek körzetében kijelölt légterekre is - elsősorban Ferihegyet érintik. A légikikötő forgalma 2004-ben jelentősen meghaladta az előző évit, és 2005-ben további bővülés várható. A megnövekedett forgalom biztonságos és fennakadások nélküli kezelésére a régi struktúra már nem volt alkalmas, ezért volt szükség a most életbe lépő szabályozásra.
"A régóta várt módosítás lehetővé teszi az európai nagyrepülőterek többségén használt repülési eljárások hazai alkalmazását" - mondta Pulics Gábor, a Malév repülési igazgatója. "A változással a jelenlegi óránkénti 24 le- és felszállás 40-re emelkedhet" - kommentálta az új szabályozást Fórika Ibolya, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.
A légtérszerkezet módosítását hosszú előkészítő munka előzte meg. A HungaroControl javaslatát a Nemzeti Légtér Koordinációs Tárcaközi Bizottság (NLKB) tárgyalta meg, s ezt követően a cég minden érintett szervvel - repülőterekkel, a Magyar Honvédséggel, illetve a szomszédos államokkal - egyeztetett. Az új szabályozást engedélyező jogszabály május 12-én lép hatályba.
(MTI)
Több gép, kevesebb késés, nagyobb biztonság Ferihegyen
Május 12-étől módosul a magyar légtér szerkezete, aminek eredményeként tovább nőhet a Budapest Ferihegy repülőtér légi kapacitása - közölte a légteret irányító HungaroControl szerdán.