Harmincötmillió dolgozó, amely azt jelenti, hogy minden negyedik, heti átlagban három és fél órát tölt munkaidejében blogok olvasásával. Felmérések szerint munkaidejük kilenc százalékát nem munkával töltik.
A főnökök természetesen ezt nem nézik jó szemmel, habár bizonyos mennyiségű "lógást" megtűrnek, mivel ezt az üzlet részének tartják és úgy ítélik meg, hogy a dolgozók boldogabbak lesznek és a csapatszellem is erősödik. Emellett nem minden blog üt el a munkától - írta az AdAge.
Andy Sernovitz, a Word of Mouth Marketing Association vezérigazgatója elmondta, hogy nagyon nehéz kiszűrni az elpocsékolt időt, mivel a blogok gyakran munkához kapcsolódó oldalakra irányítják a dolgozókat. Ez is a felmérést támasztja alá, amely kimutatta, hogy a blogok csaknem negyede a munkához kapcsolódik.
Alapjába véve a webnaplók olvasása mégis kevesebb munkát jelent. A rendszeres olvasó akár napi negyven percet is tölthet ezzel a tevékenységgel. Nem nehéz belátni, hogy a munka a blogok számával fordított arányban csökken.
A Technorati blog kereső manapság 19,5 millió blogot talál, és ez a szám minden öt hónapban megduplázódik, ami azt jelenti, hogy 2009 áprilisára minden emberre fog jutni egy blog. Nem nehéz elképzelni, hogy ez mennyi nemdolgozást jelent.