[ajanlo=474][igazitas=left/]Japánt leszámítva az összes régióban növekedés volt tapasztalható 2004 második negyedévével összehasonlítva - mondta Carolina Milanesi, a Gartner elemzője -, Ázsia többi részén azonban 27,5 százalékkal nőtt a forgalom.
Nyugat-Európában 9,9 százalékkal, 37,4 millió darabra, Észak-Amerikában pedig 9,4 százalékkal, 35,5 millió darabra nőttek az eladások. A legnagyobb emelkedés Latin-Amerikában volt tapasztalható, ott 50 százalékos növekedés után 25,6 millió készüléket adtak el - írja az International Herald Tribune.
A finn Nokia piaci részesedése a tavalyi 29,6 százalékról 31,9 százalékra nőtt a második negyedben. A cég ezt közép- és felsőkategóriás, kép- és hangrögzítővel ellátott telefonjai ugrásszerű forgalom-növekedésének köszönheti.
Az amerikai Motorola a piac 17,9 százalékának birtokában tovább erősítette második helyezését. A cég Európában tavaly még az ötödik helyen állt, most azonban a szuper-vékony Razr modelljének köszönhetően az óvilágban is a dobogó második fokára tornászta fel magát.
A Nokiát és a Motorolát a dél-koreai Samsung követi, a további sorrend pedig az LG Electronics, a svéd-japán Sony Ericsson és a német Siemens.
Menedzsment Fórum
Több mint ötödével nőttek a mobil-eladások
Az új mobiltelefonok eladása 22 százalékkal, 190,5 millió darabra növekedett világszerte a második negyedévben. A teljes piac csaknem felét a Nokia és a Motorola birtokolja.