A "Fogyasztók Európában 2005 - életstílus, fogyasztás és médiapreferenciák" című tanulmány elkészítéséhez 2004 végétől 2005 közepéig 12 ezer, reprezentatív mintavétellel kiválasztott személyt kérdezett meg Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Szerbia-Montenegróban, Szlovákiában és Ukrajnában - adta hírül az MTI.
[ajanlo=538][igazitas=right/]E tanulmány szerint Közép- és Kelet-Európában a lakosság közel 60 százaléka inkább vállalna több munkát, hogy többet költhessen. A legkevésbé a horvátok lennének hajlandóak arra, hogy több időt töltsenek munkahelyükön nagyobb jövedelem reményében. Náluk mindössze 46 százalék szeretne többet dolgozni, nem úgy, mint az ukránok, ahol 65 százalék rövidítené meg szabadidejét.
Egy az öt vezető nyugat európai országban - Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban - végzett összehasonlító tanulmány azt mutatta, hogy ezekben a fejlett gazdaságú államokban csak a lakosság 37 százaléka kész többet dolgozni.
A vizsgált országok lakosai abban is különböznek, hogy mire költenék a pénzüket. A lengyelek bizonyultak a leginkább fogyasztáspártinak: 55 százalékuk szeretne a jövőben több pénzt költeni fogyasztási cikkekre. E tekintetben a legvisszafogottabbak a románok, akiknél csak 24 százalék növelné ez irányú kiadásait. Nyugat-Európában az átlag 39 százalék volt.