A Volkswagen már korábban jelezte: a leépítés elérheti a 25-30 ezer főt, a Mercedesnél 8500 fős elbocsátásról van szó, az Opel egyelőre korkedvezményes nyugdíjazással oldja meg a létszámfelesleg problémáját.
A német autóipari szövetség (VDA) ugyanakkor pénteken arról számolt be, hogy októberben 3 százalékkal - ezzel már az egymást követő hetedik hónapban - nőtt a személygépkocsik kereslete. Októberben 290 ezer új autót helyeztek forgalomba Németországban, az év első tíz hónapjában 2,79 milliót, ami ugyancsak 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A német autógyárakat egyre jobban sújtja az éleződő verseny, a gyenge dollár, és a nyersanyag-árak emelkedése, annak ellenére, hogy növelik eladásaikat és árbevételüket. Az MTI szerint a Volkswagennél például nőtt ugyan az üzemi eredmény a harmadik negyedévben, de a vártnál kisebb mértékben. A BMW-nél tovább csökkent az adózott eredmény, a DaimlerChrysler pedig lefelé módosította a Mercedesek idén várható értékesítésének adatait. Az Audinál viszont jól fut a szekér, a társaság az idén értékesítési rekordot vár.
Több tízezer embert küldenek el a német autógyárak
Újabb németországi autógyár jelentett be leépítési terveket: ezúttal a Ford német érdekeltségénél csökkentik a létszámot mintegy ezer fővel az év végéig. Elsősorban korai nyugdíjazást terveznek, mindamellett a cég vezetése nem zárta ki, hogy jövőre "igazi" elbocsátások is lesznek.