A Nielsen piackutató vállalat 2004 és 2005 szeptembere között készült felmérése alapján egy átlagos amerikai család 8 óra tizenegy percet nézi naponta a televízió képernyőjét. Ez az adat 2,7 százalékkal magasabb, mint az egy évtizeddel korábban mért hét óra, tizenöt perc.
Steve Sternbert, a Magna Global nézettségkutató igazgatója szerint a készülék előtt töltött idő főként azért hosszabbodott, mert jóval több csatornából válogathat a közönség, mint korábban. "Egy átlagos család ma mintegy 100 csatorna közül választhat. Tíz évvel ezelőtt nem voltak olyan adók, amelyek a piaci résekre koncentráltak volna, ma már pókerre vagy kertészkedésre szakosodott csatornákkal is találkozhatunk", fogalmazott az igazgató.
A Nielsen adataiból az is kitűnik, az idén nyáron többen töltötték szabadidejüket a készülék előtt, mint korábban. Míg 2005 nyarán 61,1 millióan ültek a tévé előtt, az athéni olimpiai eseményeket csupán 60 millióan követték nyomon.
Menedzsment Fórum