[ajanlo=538][igazitas=right/]Kommunikációs elemzők szerint a ramadan által meghatározott napirend jól idomul a televíziós reklámozáshoz. Az ünnep alatt ugyanis a hívő muszlimok alig fél napot dolgoznak, napkeltétől napnyugtáig böjtölnek, de esténként nagy családi lakomákat csapnak, melyek közben egyre többet tévéznek. A nézettség késő éjszakáig magas marad, s a műsort sokszor félórás reklámblokkok szakítják meg. A ramadan időszakát a reklámok nézettségének szempontjából a Super Bowlhoz, az amerikai futballbajnoksághoz lehet mérni - írja az International Herald Tribune.
Ennek megfelelően a hirdetésre fordított összegek az egekbe szöknek. Egy átlagos félperces szpot csúcsidőben 40 000 egyiptomi font (6 950 amerikai dollár) körüli összegbe kerül, ami a kétszerese a normális árnak. Egyes cégek reklámbüdzséjük több mint felét a ramadan alatt és az azt megelőző két hétben költik el.
A fogyasztói költések is növekednek ebben az időszakban, bár közel sem olyan markánsan, mint a reklámköltések, amelyek a hirdetések mennyiségi növekedése mellett a magasabb árakat is ugyanolyan súllyal tartalmazzák. Sokan tervezik esküvőjüket pont a ramadan utánra, ami azt jelenti, hogy a család és a barátok az ünnep egy hónapja alatt szerzik be a nászajándékot. Emiatt a különféle háztartási gépek és elektronikai cikkek reklámozása is nagymértékben nő.