A rövidebb utak népszerűbbé válását jelzi, hogy éves szinten a megtett utaskilométerek száma 6 százalékos visszaesést mutat. A társaságok versenye és a csökkenő árak egyik következménye, hogy a kihasználtság 4,2 százalékkal jobb lett, derül ki az európai iparági szövetség, az AEA adataiból.
Az egyik legjelentősebb erősödés a közel-keleti desztinációk esetében figyelhető meg: csak márciusban 14 százalékkal több utas repült a korábban az iraki háború miatt kevésbé népszerű zónába, mint az egy évvel korábbi időszakban. A repülés az adatok szerint elsősorban az egyes országok között lendült fel, míg a belföldi járatokon összességében 2,1 százalékkal visszaesett a forgalom.
A felmérésben résztvett légitársaságok közül eredményesen tudta növelni utasainak számát a KLM, a Lufthansa, az Air France, az Iberia, a Swiss és a British Airways. Ezzel szemben gyenge negyedévet kellett elkönyvelnie a Quartal Cyprus Airwaysnek és a JAT-nak.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
Ázsiai a világ három legjobb repülőtere
A régióban a prágai reptér lehet a legnagyobb
Továbbra is a Lufthansa uralja a nemzetközi légiközlekedést
Töretlen az európaiak repülési kedve
A magas üzemanyagárak sem tudtak gátat szabni az európai légiközlekedés további előretörésének - derül ki az első negyedéves adatokból. 2005 első három hónapjában ugyanis közel 3 százalékkal, 69,67 millióra nőtt a repülővel utazók száma.