Az NHH közleményében kiemelte: az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 217 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 186 ezerrel a 2008. év végi szintet. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma a szeptemberihez képest minimális mértékben csökkent, így 807 ezret ért el október végén. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén tizenegyezerrel haladta meg a 2008. végi és tizennyolcezerrel az egy évvel korábbi értéket.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hatóság gyorsjelentésében 2009 júniusa óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek.
A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma októberben 742 ezerről 763 ezerre nőtt, ugyanakkor az NHH egy nemrégiben lezárult országos felmérés alapján korrigálta a társaságok piaci részesedését a teljes magyarországi kábelmodemes piacon. Mindez az NHH közleménye szerint azt jelenti, hogy a jelentésben szereplő szolgáltatók részesedése a teljes piacon a korábbi 85-90 százalékról 80-85 százalékra csökkent. A kisebb szolgáltatók piaci részesedésének növekedésével október végén országosan összesen mintegy 917 ezren fizettek elő szélessávú internet-szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül.
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése, így októberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma mintegy hatezerrel 3080 millióra csökkent. A hónap végén száz főre 30,75 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,80 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága októberben 61,67 százalékról 61,59 százalékra csökkent.
2009 októberében a kezdeményezett hívások időtartama 463 millió perc volt az egy hónappal korábbi 471 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 152,7 percről 156,8 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,08 percről 3,13 percre emelkedett.
A közvetítőválasztást októberben a szeptemberi 472 ezer után 463 ezer fogyasztó vette igénybe, akik közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között októberben közel kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 447 ezer számot hordoztak - tartalmazza az NHH közleménye.