A szakszervezeti elnök, aki kedd éjfélre írta ki a sztrájk határidejét azt nyilatkozta, hogy több olyan részlet is van, amely kisiklathatja a tárgyalások menetét. Hargrove külön kiemelte, hogy a cég a futószalagnál dolgozó munkások WC-szünetét két perccel le akarja rövidíteni, illetve, hogy az ontarioi gyárakban folyó munkát más gyárakba helyezi át - írja a Yahoo News.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A tárgyalások után Buzz Hargrove kijelentette, hogy a GM elméletben belement a szakszervezet követeléseibe.
Ez a jelenség nem egyedülálló, a Fordnak is meggyűlt már a baja a kanadaiakkal. Miután a nehézségekkel küzdő autógyártó társaság néhány kanadai üzemének bezárását tervezte, a CAW-nak sikerült kierőszakolnia egy olyan kontraktust, amely 1,4 százalékos béremelésre és némi nyugdíjjárulék-emelésre, valamint elbocsátás esetén 70 000 kanadai dolláros (nagyjából ötvenezer euró) végkielégítés kifizetésére kötelezi a Fordot.
Ezt a sorsot nem kerülheti el a GM sem - amely a három nagy autógyártó cég közül (GM, Ford, DaimlerChrysler) a legnagyobb bevétellel bírt az elmúlt évben -, mivel a CAW úgynevezett séma alkut kötött a három óriással, ami annyit tesz, hogy ha az egyik valamiben megegyezik a CAW-val, azt a másik kettőnek követnie kell. A Forddal való megállapodás után az elmúlt hétvégén egyeztek meg a dolgozók a DaimlerChrysler-el.