Úgy tűnik minden várakozást meghaladhatnak a Nokia eladásai. A csütörtökön közzétett adatok szerint a cég 2005-ben nem 760, hanem 780 millió készüléket fog értékesíteni. Tavaly a cég 674, míg 2003-ban 520 milliót adott el. Ezzel ismét erősítette vezető szerepét a finn vállalat második Motorola és a harmadik Samsung előtt. A második negyedévben a piac 30,4, míg a harmadik negyedévben, már a piac 31,9 százalékával bírt a Nokia, míg ez az adat egy évvel ezelőtt 29,6 százalékos volt - írta a Bloomberg.
Az eladások nagy része főleg a Nokia erősségének számító legalsó és legfelső kategóriás készülékek termelték. Míg a felső kategóriás készülékéből Európában és Amerikában fogyott a több, addig az új piacnak számító Indiában, Oroszországban és Kínában inkább az olcsóbb modellek voltak népszerűek. Itt is Kína volt a legszembetűnőbb a második negyedévhez képest, a harmadikban 87 százalékkal nőtt eladásai száma.
Ez a növekvő tendencia megfigyelhető a többi nagy mobilgyártónál is. Ahogy arról korábban az mfor.hu is beszámolt, a világ második legnagyobb mobilgyártó cégének, a Motorolának telefoneladásai 41 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest. Negyedéves eladásai 26 százalékkal haladják meg a tavalyit, amivel rekordnak számító 9,42 milliárd dolláros forgalmat realizált, a társaság az előző évben 7,5 milliárdos bevételről adott számot.
A Nokia ma közzétett eredményei szerint előző év három hónapos szakaszához képest 29 százalékkal tudta növelni eredményét, így a 2004-es 685 millió euró helyett 881 millióról adott számot. A finn cég forgalma 18 százalékkal bővült, 7,1 milliárd euróról 8,4 milliárdosra.
Az eddig nyilvánosságra hozott pozitív eredményeket valószínűsíthetően tovább javíthatja majd az egyébként is legerősebbnek számító utolsó negyedév. A hagyományosan nagy érdeklődéssel kísért karácsonyi időszakban az elemzők szerint a piac három legnagyobb gyártója a korábban előre jelzett számokat is túlszárnyalhatja.